رضا رحمانی ظهر جمعه در نشست با صنعتگران شهرستان آمل با بیان اینکه در سال گذشته هزار و ۸۹۶ واحد تعطیل شده را فعال کردیم، افزود: جلسه‌ای برای ستاد تسهیل و رونق تولید با سران قوا برگزار کردیم و بازسازی و احیا شرکت‌های تعطیل شده در دستور کار است.

وزیر صنعت، معدن، تجارت با اشاره به مشکلات مطرح شده از طرف صنعتگران آملی بیان کرد: مشکلاتی اعم از دریافت سند تک برگ را در یک جلسه با ریاست سازمان ثبت و اسناد بررسی خواهم کرد و یکسری مشکلات دیگر را ابتدا در بین خودتان به جمع بندی برسید و برای ما ارسال کنید.

رحمانی با اشاره به اینکه در اسفند ۹۷ هیچ گونه مشکلی برای تأمین اقلام شب عید نداشتیم، افزود: بخش اصلی خرید عید مردم تا ۱۹ اسفند انجام شد و در روزهای آخر هیچ مشکلی نداشتیم.

وی با بیان اینکه از اردیبهشت سال گذشته تحریم‌های اصلی شروع شد و توانستیم جنگ روانی را مهار کنیم، افزود: مشکلاتی را که در سال ۹۷ داشتیم هیچ فرقی با مشکلات سال‌های گذشته نداشت و تنها یک مشکل از ارسال حواله جات بانکی به خارج از کشور بود.

رحمانی با اشاره به اینکه از آبان ۹۷ که به عنوان وزیر صمت منصوب شدم خیلی از واحدهای تولیدی نامه‌ای مبنی بر شرف تعطیلی اعلام کردند که خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده جلوی این کار را گرفتیم، افزود: در سال جاری که مانند سال گذشته است باید فرصت‌هایی را ایجاد کنیم و مقام معظم رهبری شعار امسال را رونق تولید قرار داده اند که این مهم شرایط را برای ما مهیا تر کرده است.

وی با بیان اینکه نباید به دنبال ابلاغ مجزا باشیم بلکه مقام معظم رهبری فصل الخطاب فرمودند و فضایی باید ایجاد تا تولید اهمیت داده شود، ادامه داد: بیکاری یک معضل است اما شاغلی که بیکار شود معضلی بدتر است و در سال جاری نگاه به تولید باید گره گشا باشد.

وی با بیان اینکه امسال هیچ کسی نباید اجازه تملک واحدهای تولیدی را بدهد، افزود: واحدهایی که می‌توانند تولید کنند و کالای خود را به فروش برسانند و مسئول شعبه بانک هم به این تولید کنندگان کمک کند.

وزیر صمت اظهار کرد: مشکلاتی را که داریم را جدی بگیریم و این مسئله با کنار هم با بودن قابل حل است و فرصت‌های جدیدی داریم.

وی با بیان اینکه پایانه صادراتی ملی برنج در آمل را تشویق می‌کنیم، افزود: این پایانه قابلیت جهانی شدن را نیز دارد و هرکاری را که لازم باشد نیز انجام خواهیم داد.

به گزارش مهر، وزیر صنعت پس از نشست با صنعتگران از شرکت اگلبنی دوشه هزار و کاله آمل بازدید کرد و سپس در جمع نمازگزاران مردم آمل در نماز جمعه شرکت کرده و در ادامه برای بازدید از مناطق سیل زده مازندران به این مناطق سفر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.