مجتبی جمالی اظهار کرد: حجم رواناب‌های سد گلستان و وشمگیر و آب‌های عبوری از آق قلا تقریباً در پشت ضلع شرقی شهر گمیشان قرار دارد. ایجاد برش‌ها در جاده خواجه نفس به گمیشان و لایروبی که از مصب گرگانرود تا روستای چارقلی و خواجه نفس انجام شده، به تسریع در عبور خروج آب کمک کرده است.

جمالی بیان کرد: از امروز لایروبی و تعریض کانال قدیمی گمیشان در دستورکار قرار گرفت که در حال انجام است. همچنین کانالی در جاده گمیشان به آق قلا نرسیده به روستای قلعه جیق کوچک احداث شده که آب را به سمت زهکش های اصلی شمال گمیشان انتقال می‌دهد.

مدیرکل مدیریت بحران خاطرنشان کرد: در روستاهای گمیشان فقط بخش‌هایی از شمال و شمال شرقی روستای قره کیله دچار آبگرفتگی شده و روستاهای دیگر دچار آبگرفتگی و سیلاب نشدند.

ایجاد ۱۵ کیلومتر خندق خاکی اطراف سیمین شهر

وی گفت: با همت مردم سیمین شهر و حمایت ماشین آلاتی دستگاه‌های نظامی و نهادها، ۱۵ کیلومتر خندق خاکی اطراف این شهر کشیده شد و شهر از سیلاب و رواناب در امان ماند.

وی در خصوص وضعیت آبگرفتگی در آق قلا، تصریح کرد: برخی از محلات شهر آق قلا هنوز دچار آبگرفتگی هستند و از یکی دو روز گذشته تیمی تخصصی متشکل از شهرداری‌های گلستان و نیروهای شهرداری و آتش نشانی تهران مسئولیت بررسی کار کارشناسی برای تخلیه آب از این مناطق را بر عهده گرفتند و مشغول به فعالیت هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تاکید کرد: تمام تلاش‌ها در حال انجام است تا این حجم باقیمانده آب نیز از سطح شهر تخلیه شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.