«عبدالله دوم» شاه اردن جمعه (دیروز) به دیدار «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در کاخ الیزه رفت و در این دیدار درباره بحران‌های منطقه‌ای بویژه پرونده سوریه و نزاع فلسطینی-صهیونیستی بحث و تبادل نظر شد.

بر اساس گزارش شبکه «الجدید» لبنان، در بیانیه کاخ الیزه آمده است، ماکرون در این دیدار تأکید کرده به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه توسط آمریکا در تضاد با قانون بین‌الملل است و به شعله‌ور شدن تنش‌های منطقه خواهد انجامید.

در ادامه این بیانیه اعلام شده، دو طرف بر حصول راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه به عنوان تنها راه برای این موضوع تأکید کرده‌اند.

ماکرون در این دیدار گفت: راه‌حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی از مسیر به رسمیت شناختن راهکار دو دولتی یعنی دو دولت فلسطین و اسرائیل، زندگی مسالمت‌آمیز آنها با صلح و در مرزهای شناسایی شده با مرکزیت قدس برای هر دوی آنها (قدس غربی برای اسرائیل و قدس شرقی برای فلسطین) می‌گذرد.

فرانسه هفته گذشته نیز خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی اقدام آمریکا در به‌ رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان شد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه هفته گذشته ( ۵ فروردین ۱۳۹۸) در اقدامی مغایر با قطعنامه‌های سازمان ملل با امضای اعلامیه‌ای حاکمیت رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی سوریه را به رسمیت شناخت.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.