جواد صادقلو فرماندار شهرستان طالقان به اخبار انتشار یافته در فضای مجازی مبنی بر رانش زمین در طالقان اشاره کرد، گفت: این نشست آسفالت در جاده دادگاه در شهر طالقان به دلیل بارش های مستمر باران در چند روز اخیر رخ داد که خوشبختانه صدمات جانی در برنداشت.

فرماندار طالقان ادامه داد: این نوع نشست ها به دلیل ضعیف بودن نفوذ پذیری آب در طول سال در برخی از مناطق شهرستان طالقان رخ می دهد که جای نگرانی ندارد.

صادقلو گفت: این خیابان در یک فاصله ۱۰۰ متری ۲ نقطه نشست و شکستگی آسفالت داشته و اقدامات مرمت موقت آن بلافاصله آغاز شده و تا پایان امروز به اتمام می رسد.

این‌مقام مسؤول با بیان اینکه اقدامات موقت و تاثیرگذار در دستور کار قرار گرفته است و تا ساعاتی دیگر به پایان خواهد رسید، بیان کرد: اقدامات لازم انجام شده است تا آب باران جاری شده و انباشته نشود و به عمق زمین نفوذ نکند تا بعد از پایان بارندگی‌ها تصمیم مناسبی برای اصلاح بخش های آسیب پذیر شهر طالقان اتخاذ کنیم.

صادقلو اظهار کرد: رانش زمین تنها در سه نقطه از شهر طالقان محتمل است و فراگیر نیست و برخی شایعات که در فضای شبکه های مجازی در رابطه با رانش گسترده زمین مطرح می شود صحت ندارد.

وی افزود: خیابان دادگاه ، محل پمب بنزین و بخشی از جاده جدید طالقان-هشتگرد  سه نقطه احصاء شده هستند که امکان رانش در آن ها وجود دارد و معاون عمرانی استانداری قول داده است که در جلسه شورای تامین شهرستان شرکت کنند و کمک کنند مشکل را حل کنیم.

13980110000618_Test_NewPhotoFree

به گفته این‌مقام مسئول راهکار موقت برای مقابله با بروز بحران در این مناطق پرخطر انجام شده است که حفر چاه در حاشیه پمب بنزین با هدف جذب آب باران از جمله این اقدامات است اما به عنوان یک راه حل دائمی در دراز مدت باید پمپ بنزین را جا به جا کنیم.

صادقلو در رابطه با جاده جدید طالقان_هشتگرد و احتمال بروز بحران در این منطقه، تصریح کرد: کارشناسان و زمین شناسان مطالعه در رابطه با این منطقه را در دستور کار خود قرار داده اند و زمین شناسان پیشنهاد‌های علمی برای حل این موضوع ارائه خواهند داد که بعد از بررسی اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه جاده دادگاه نیز احتمال بروز حادثه وجود دارد، اظهار کرد: این منطقه نیز به سازمان زمین شناسی معرفی شده و مورد مطالعه قرار گرفته است. پس از تعطیلات سازمان زمین شناسی نتیجه مطالعات خود را اعلام خواهد کرد و انجام راهکار‌ها در دستور کار قرار خواهد گرفت.

رانش زمین در طالقان در اسفندماه سال گذشته منجر به انفجار گاز شده بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.