محمدرضا باهنر در واکنش به ادعای برخی نیروهای جناح رقیب که معتقدند اصولگراها برای ردصلاحیت نیروهای اصلاح طلب در انتخابات مجلس برنامه ریزی می کنند، به خبرآنلاین گفت: چه زمانی اینها چنین حرفی را نزدند، که این دفعه نزنند؟ بالاخره یکی از شگردهای شان همواره این بوده است.

وی افزود: اصلاح طلبان همواره می‌گویند «انتخابات در کشور ما دو مرحله ای است. مرحله اول شورای نگهبان انتخابات می کند و مرحله دوم مردم». اتفاقا اینجا حتی می خواهم شورای نگهبان را نقد کنم چون  شورای نگهبان با کم دقتی‌اش خیلی وقت ها آب به آسیاب آنها می ریزد.

رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره یادآور شد: شهر کرمان دو نماینده در مجلس دارد، ۲۰ نفر اصلاح طلب و ۲۰ نفر اصولگرا ثبت نام می کنند، شورای نگهبان از ۲۰ اصلاح طلب، ۱۸ نفر را ردصلاحیت و ۲ نفر را تأیید صلاحیت می کند، در عوض از ۱۰ نامزد اصولگرا را تأیید صلاحیت می کند. طبیعی است که شانس پیروزی آن دو اصلاح طلب بیشتر خواهد بود چون آرای اصولگرایان بین ۱۰ نامزد تقسیم می شود.

وی ادامه داد: در خیلی از حوزه های انتخابیه انتخابات مجلس شورای اسلامی تعدد کاندیداهای اصولگرا باعث پیروزی اصلاح طلبان شد چون آرای آنها در سبد ۲-۳ نیرو متمرکز و متراکم می شود. البته یک حُسنی هم که اصلاح طلبان دارند این است که تنازل می کنند. یعنی اگر نیروی نمره ۲۰ شان نشد به نمره ۱۹ رضایت می دهند. اگر نیروی نمره ۱۹ نشد، به نیروی نمره ۱۸ قناعت می کنند. حتی در صورتی که نامزد اصلاح طلب نداشتند، در بین نامزدهای تأییدصلاحیت شده می گردند تا نامزدی را که از لحاظ سیاسی به آنها نزدیک تر است مورد حمایت قرار می دهند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین اظهار کرد: هیچ گاه اصلاح طلبان در انتخابات بدون کاندیدا نبودند. ۳۰ نامزد لیست امید تهران در انتخابات مجلس دهم رأی آوردند، هرچند وقتی به مجلس رفتند معلوم شد برخی شان اصلاح اصلاح طلب نیستند اما برای اینکه از نردبان جریان اصلاحات بالا بروند در لیست امید قرار گرفتند و رأی آوردند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.