جواد نخعی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت روز یکشنبه تا پایان هفته در استان است لذا رگبار و رعد و برق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و تشکیل مه پیش بینی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه وزش باد شدید همراه با گردوخاک در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می‌شود، گفت: با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق در روز طبیعت از اتراق و چادر زدن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مناطق مستعد سیلاب خودداری شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی خراسان جنوبی افزود: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی به ویژه برای شمال، شمال غرب و بخش مرکزی استان و اختلال به علت وزش باد شدید و گردوخاک در تردد محورهای استان توصیه می‌شود تمهیدات لازم صورت گیرد.

 

نخعی با بیان اینکه از اواخر وقت دوشنبه کاهش دما در استان قابل پیش بینی است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته سربیشه با دمای سه درجه بالای صفر سردترین و طبس با دمای ۲۸ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهرهای استان بودند. همچنین در این مدت نیز کمینه و پیشینه دمای مرکز استان بین هشت و ۲۳ درجه بالای صفر بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.