‌رامبد نوذری در گفت‌وگو با ایسنا، ‌اظهار کرد: در پی بارش برف و کولاک در محور سروآباد - پاوه(محدوده گردنه ژالانه) به دلیل احتمال سقوط بهمن و جهت حفظ ایمنی هموطنان، تردد در محور یاده شده از ساعت ۱۸ امروز ۱۱ فروردین تا اطلاع ثانوی با هماهنگی پلیس راه ممنوع است.

وی افزود: هم اکنون شاهد بارش باران در اکثر راه‌ها و جاده‌های ارتباطی استان هستیم و فقط در گردنه ژالانه بارش برف وجود دارد.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کردستان در ادامه با اشاره به آغاز طرح نوروزی راهداری از ۲۵ اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد: ۲۵ راهدارخانه و ۴۷۵ نفر عوامل راهداری در ۶۶ گردنه‌ روستایی و ۳۸ گردنه‌ بین شهری مشغول به فعالیت هستند.

نوذری در پایان یادآور شد: شهروندان قبل از سفر به اطلاعات هواشناسی توجه کنند و جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت راه‌های استان کردستان با سامانه ۱۴۱ تماس گرفته و یا از اپلیکیشن و سایت ۱۴۱ راهداری استفاده کنند.

بارش باران در تمامی محورهای کردستان/ راه‌های استان باز است

 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل کردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد بارش باران در محورهای استان هستیم، گفت: هم اکنون تمامی راه‌های ارتباطی استان باز بوده و تردد در آنها در حال جریان است.

دانش زندی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: هم اکنون شاهد بارش باران در اکثر راه‌ها و جاده‌های ارتباطی استان هستیم و فقط در گردنه ژالانه بارش برف وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل کردستان در ادامه با اشاره به آغاز طرح نوروزی راهداری از 25 اسفندماه سال گذشته، عنوان کرد: 25 راهدارخانه و 475 نفر عوامل راهداری در 66 گردنه‌ روستایی و 38 گردنه‌ بین شهری مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه طول راه های استان هشت هزار و 80 کیلومتر است، اعلام کرد: 1890 کیلومتر راه‌ بین شهری و 3190 کیلومتر راه روستایی شامل طرح نوروزی راهداری می‌شود که 40 اکیپ، 48 گشت و 350 دستگاه ماشین آلات راهداری در این طرح فعال هستند.

زندی در پایان خاطرنشان کرد: شهروندان و مسافران می‌توانند اطلاعات وضعیت راه‌های استان را از شماره گویای ۱۴۱ که به صورت شبانه روزی و با فاصله زمانی هر ساعت یکبار به روز رسانی می‌شود دریافت کرده و همچنین با استفاده از اپلیکیشن ۱۴۱ و سایت  www.۱۴۱.ir   نیز سفرهای خود را مدیریت کنند.

تیم‌های هلال احمر کردستان در آماده باش کامل هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: تیم‌های جمعیت هلال احمر استان کردستان در آماده باش کامل هستند و در صورت وقوع سیل و سیلاب امدادرسانی خواهند کرد.

محمدباقر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: جلسات متعددی را برگزار کرده و امدادگران این جمعیت را در تیم‌هایی برای امدادرسانی به سیل زدگان احتمالی تقسیم بندی کرده‌ایم. هشدارهای لازم به نیروهای هلال احمر داده شده و حتی مرخصی‌ها را نیز لغو کرده‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان عنوان کرد: در حال حاضر ۱۲۰ نفر امدادگر را در سه نقطه از شهر سنندج مستقر کرده‌ایم که در صورت وقوع سیل و سیلاب، این افراد با خودروهای امدادی، موتور لجن‌کش، حلقه نجات و ... به مردم امدادرسانی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه در سایر شهرستان‌های استان نیز نیروهای جمعیت هلال احمر استان در آماده باش هستند، گفت: خوشبختانه تاکنون مشکل خاصی در شهرهای استان نداشته‌ایم و فقط در شهر قروه شاهد مقداری آبگرفتگی معابر بوده‌ایم.

محمدی تصریح کرد: همچنین ما این آمادگی را نیز داریم که در صورت وقوع سیل در استان‌های دیگر کشور به یاری آنها بشتابیم و امدادرسانی‌های لازم را انجام دهیم.

وی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از آغاز طرح امداد و نجات نوروزی هلال احمر تاکنون، شاهد ۳۷ حادثه در استان بوده‌ایم که در پی آن ۶۱ نفر مصدوم، ۱۰ نفر فوتی، ۱۳ نفر به مراکز درمانی انتقال داده شده و ۱۵ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.