هاآرتص گزارش داد، ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری برزیل چند روز پیش از انتخابات نهم آوریل اسرائیل وارد سرزمین‌های اشغالی شد و مورد استقبال بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

نخست وزیر این رژیم در جریان مراسم استقبال از رئیس جمهوری برزیل در فرودگاه بین‌المللی بن گوریون گفت: دوست من رئیس جمهور، ما با هم تاریخ ساز می‌شویم.

نتانیاهو با اعلام اینکه چندین توافقنامه مشترک به ویژه در امور امنیتی بین دو طرف امضا می‌شود، گفت: برزیل یک کشور بزرگ با پتانسیلی قوی است. بر این باورم که تحت رهبری من، این پتانسیل کاملاً محقق می‌شود. شما در زمانی بسیار دشوار و حساس وارد اسرائیل شده‌اید.

دولت تل‌آویو امیدوار است که بولسونارو سفارت برزیل را از تل‌آویو به قدس منتقل کند اگرچه وی گفته است که تنها به دنبال بررسی ایجاد یک دفتر تجاری در قدس است.

در عوض، انتظار می‌رود که فناوری اسرائیلی به پروژه بولسونارو که همان امنیت داخلی است، کمک کند.

بولسونارو کمی پیش از ۱۰ صبح به وقت محلی وارد فرودگاه بین‌المللی بن گوریون شد.

وی قرار است با نمایندگان جامعه برزیل در اسرائیل دیدار کند و در یک نشست تجاری در قدس حضور داشته باشد.

این در حالی است که برزیلی‌ها در سالگرد روز زمین به خیابان‌ها آمده و شعارهایی نظیر "نه به اسرائیل" ،"نه به بولسونارو" و "آری به آزادی فلسطین" سردادند. آنها برای سه ساعت راهپیمایی کردند و بر لزوم حمایت از مساله عادلانه فلسطین و حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین‌شان و حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت‌شان تاکید کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.