محسن کوهکن درباره موضوع اختیار مجمع تشخیص درباره مدت زمان بررسی لوایح پارلمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت گفت: در خصوص بازه زمانی مجازی که یک نهاد و یا بخش می تواند در خصوص یک لایحه یا طرح اظهار نظر کند به آیین نامه آن بخش بر می گردد.

نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در این خصوص افزود: در آیین نامه مجلس شورای اسلامی مواردی است که بازه زمانی مجاز برای بررسی یک موضوع را مشخص می کند  و مجلس بر اساس این بازه زمانی رفتار می کند.به طور مثال زمانی که شما قید سه فوریت درباره موضوعی را مطرح می کنی باید ظرف ۲۴ ساعت تکلیف آن موضوع را روشن کنید یا دو فوریت باید ۲۴ ساعته تکثیر و مطرح شود.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی در خصوص این که آیا تاخیر مجمع تشخیص در اعلام نظرنهایی درباره پالرمو و CFT غیرقانونی است، تصریح کرد : ضوابط ساری و جاری مجمع در این خصوص را نمی دانم اما فکر می کنم اگر آیین نامه این اجازه را نمی داد به طور حتم موافقین لوایح به همین موضوع محدودیت زمانی ایرادهایی می گرفتند و ایراد شکلی این مساله را مطرح می کردند .

وی خاطر نشان کرد: هیچ یک از طرفین این موضوع را مطرح نکردند این گونه برداشت می کنیم که آیین نامه داخلی چنین اجازه ای را می دهد و با توجه به این که هیچ یک از طرفین این موضوع نقدی در در این بحث در حال حاضر مطرح نکرده اند بنابراین مشخص است که آیین نامه مجمع محدودیت زمانی در خصوص این مساله ندارد و اقدام خلاف قانون و یا خلاف آیین نامه ای رخ نداده است.

وی درباره تمدید فرصت چهار ماهه از سوی FATF  برای تصویب لوایح چهارگانه در ایران گفت: دادن فرصت از سوی FATF برای تصویب پالرمو یا  CFT تغییری در ماهیت این لوایح ایجاد نمی کند و انتقاد ما به ماهیت این لوایح است .

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.