حمیدرضا لشکری ، در رابطه با میزان ورودی و خروجی سدها تا ساعت ۱۰ اظهار کرد: ورودی کرخه ۵۷۵۸ و خروجی۹۵۰ متر مکعب بر ثانیه، ورودی سد دز ۳۴۹۵ ورودی وخروجی آن  ۱۸۴۸ متر مکعب بر ثانیه، ورودی سد گتوند علیا ۱۵۴۶ و خروجی آن۱۳۰۴ مترمکعب بر ثانیه و ورودی سد مارون ۱۹۰ و خروجی آن ۴۵۰ متر مکعب بر ثانیه است.

وی با بیان اینکه خروجی سد کرخه  به ۹۵۰ متر مکعب بر ثانیه رسیده اما خروجی سد دز همچنان همچنان۱۸۰۰ است، عنوان کرد: به دلیل اینکه آب با حجم زیادی وارد رودخانه‌های کرخه و دز می‌شود  در این دو حوضه مشکل داریم.

معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با تاکید بر اینکه در هیچ‌کدام از سدهای استان مشکل نداریم، گفت: در خروجی سدهایی که نیاز است آب را خارج کنیم به دلیل اینکه نمی‌خواهیم به پایین دست آسیبی برسد مشکل داریم.

لشکری افزود: امروز تنها حجم خروجی آب در سد کرخه از ۷۵۰ متر مکعب بر ثانیه به ۹۵۰ متر مکعب بر ثانیه بیشتر شده است و مابقی سدها در شرایط عادی هستند.

وی در رابطه برخی هشدارها مبنی بر اینکه به دلیل بالا رفتن دبی آب در سدها قرار است سد شهید عباس‌پو و مسجدسلیمان بازشود که با باز شدن این دو سد تصفیه‌خانه‌های اهواز زیر آب می‌رود، عنوان کرد: تمام سدهای استان تحت کنترل است؛ اکنون در سدهای مسجدسلیمان، شهیدعباس پور، گتوند علیا، کارون ۳ و ۴ فضای خالی داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.