محسن گلابی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، با اشاره به آماده‌باش نیروهای آتش‌نشانی در روز طبیعت، اظهار داشت: ۳۰۰ نفر نیروی آتش‌نشانی در پایگاه‌های ثابت و سطح پارک‌ها و حاشیه‌ رودخانه مستقر هستند تا در صورت وقوع حادثه نسبت به امدادرسانی اقدام کنند.

وی افزود: با توجه به وضعیت آب و هوایی و احتمال ضعیف بارندگی و وزش باد برای فردا، تمامی ایستگاه‌ها با ۱۵۰ نفر نیرو در حالت آماده باش سیل و حوادث قرار دارند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه ۱۵۰ نفر نیروی آتش‌نشانی در حاشیه رودخانه، مشغول گشت‌زنی هستند، گفت: این نیروها در دو شیفت کاری از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ عصر و از ۱۶ تا ۱۲ شب در سطح شهر، پارک‌ها، ناژوان و به طور کلی در طول رودخانه در محدوده خدمات شهری حضور دارند.

وی تصریح کرد: دوچرخه‌سوارهای مجهز به کوله‌پشتی اطفاء و خودروهای مجهز به قایق و تمامی امکانات غواصی در  در طول زاینده‌رود حرکت می‌کنند.

گلابی ادامه داد: به شهروندان توصیه می‌کنم با توجه به بارندگی و احتمال بالا آمدن رودخانه، از استقرار در مسیر رودخانه به ویژه رودخانه‌های فصلی، زیر درختان فرسوده و بلند و مناطقی که از سطح زمین پایین‌تر و گودتر است، جدا خودداری کنند.

وی با اشاره به رعایت نکات ایمنی هنگام روشن کردن آتش، اظهار داشت: حتما در محل‌های مشخص شده برای این کار استفاده کنید و پس از پایان کار از خاموش شدن آتش مطمئن شوید تا منجر به آتش‌سوزی نشود.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان افزود: مراقب کودکان و فرزندان خود باشید تا به رودخانه و جاهای خطرناک نروند و شاهد هیچ حادثه‌ای در روز طبیعت نباشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.