محمدجواد آذر جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پستی توییتری از برقراری اینترنت در شهرستان پلدختر استان لرستان خبر داد و نوشت:

«از دو ساعت پیش با رومینگ اینترنت روستایی با همراه اول و ایرانسل، اینترنت و پیامک در مناطق سیل‌زده پلدختر برقرار شد. تلاشها برای برقراری سرویس مکالمه در جریان است. از اپراتورها خواستم ارتباطات رایگان برای مناطقی از لرستان سریعا فراهم گردد.

هم اکنون بیش از دو هزار مشترک به شبکه در پلدختر متصل شده‌اند».

جهرمی همچنین در بخش دیگری از توضیحاتش آورده است: «همه ارتباطات ایلام به شرایط عادی بازگشت اما تمام زیرساختهای ارتباطی در پلدختر از بین رفته است و تلاشها برای بازیابی سیستمها تا کنون بی‌نتیجه مانده است. دسترسی جاده‌ای و هوایی به این شهر فراهم نیست. اعلام وضعیت قرمز برای بخشهای ارتباطی صورت گرفته و از ظرفیت پدافند غیرعامل ارتباطاتی برای برقراری ارتباطات استفاده خواهد شد. اینترنت دائر شد و در تلاشیم تا نیمه شب امشب خدمات تماس صوتی نیز فراهم گردد». 

گفتنی است، بارش‌های سیل‌آسا در آسمان ایران چند روز مانده به تعطیلات نوروز آغاز شد و ابتدا استان‌های گلستان و مازندران در شمال کشور را درگیر سیل کرد. از چند روز گذشته نیز استان‌های خوزستان، لرستان، ایلام و جند شهر دیگر درگیر سیل هستند که وضعیت پلدختر وخیم‌تر گزارش شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.