علیرضا آشناگر ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد بحران استان سمنان اظهار داشت: در جلسه امروز ستاد مدیریت بحران استان سمنان، آقای رئیس‌جمهور تماس گرفتند و دستورات لازم را به ستاد مدیریت بحران برای ورود و مداخله در بحران‌های استان دادند.

وی با تشریح مکالمه چنددقیقه‌ای خود با رئیس‌جمهور درباره آخرین وضعیت استان سمنان در بارندگی‌های اخیر افزود: در این تماس، گزارشی از آخرین وضعیت جاده‌های استان سمنان و محورهای دسترسی شاهرود به آزادشهر و میامی که در زمان بارش‌ها دچار انسداد می‌شوند؛ به رئیس‌جمهور ارائه شد.

استاندار سمنان با اشاره به دستورات رئیس‌جمهور در این تماس تلفنی برای تخلیه مناطق آسیب‌دیده از رانش زمین در حسین‌آباد کالپوش میامی عنوان کرد: در این تماس آقای رئیس‌جمهور، دستوراتی برای اسکان موقت و ساخت‌وساز جدید در این منطقه صادر کردند که موجب دلگرمی برای ماست تا با قدرت بیشتری وارد عمل شویم؛ البته در این زمینه باید خود مردم نیز کمک کنند تا به سرعت این روستاها تخلیه شوند.

آشناگر با اشاره به دیگر موارد مطرح‌شده در جلسه ستاد بحران استان سمنان عنوان کرد: این جلسه در پی تصمیمات شب گذشته ستاد مدیریت بحران استان سمنان و برای اجرایی کردن مصوبات با محوریت حسین‌آباد کالپوش برگزار شد؛ چراکه همچنان نگران وضعیت این منطقه هستیم

وی با بیان اینکه در پی رانش زمین در منطقه حسین‌آباد کالپوش، میزان آسیب وارده به خانه‌های روستایی در این منطقه تشدید شده است اضافه کرد: ما نگران آسیب بیشتر ناشی از رانش زمین به حسین‌آباد کالپوش هستیم؛ چراکه سطح آسیب ناشی از رانش زمین به خانه‌های روستایی این منطقه بیشتر شده است.

نقش‌آفرینی ویژه سپاه استان سمنان در احداث جاده دائمی به حسین‌آباد کالپوش؛ باید ۷۰ درصد خانه‌های حسین‌آباد تخلیه شود

استاندار سمنان با بیان اینکه باید برای این منطقه جاده دسترسی جایگزین داشته باشیم تا در زمان نیاز مشکلی نداشته باشیم و مردم هم بتوانند عبور و مرور کنند عنوان کرد: این مهم امروز به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان واگذارشده است.

آشناگر با اشاره به لزوم احداث مسیر دائمی مواصلاتی به روستای حسین‌آباد کالپوش افزود: مسئولیت مهم احداث جاده دسترسی دائم هم به سپاه داده شد.

وی با بیان اینکه مشکل امروز در رانش زمین در منطقه حسین‌آباد کالپوش، تخلیه روستاست خاطرنشان کرد: معتقدیم که باید ۷۰ درصد روستا تخلیه شود.

استاندار سمنان از حضور نماینده ویژه ستاد بحران استان سمنان و فرماندار میامی برای تخلیه نقاط در معرض تهدید حسین‌آباد کالپوش با تمهیدات اندیشیده شده از سوی دولت خبر داد و افزود: تأمین اجاره‌بها برای ساکنان این خانه‌ها یکی از این تمهیدات است و ازاین‌رو باید روستائیان این منطقه برای حفظ جان و اموال خود و خانواده‌هایشان همکاری کنند.

آشناگر با اشاره به اینکه برخی ساکنان نقاط پرخطر در حسین‌آباد کالپوش نیز به دلایل مختلف ممکن است امکان جابجایی طولانی‌مدت به نقاط دوردست ازاین‌ روستا را نداشته باشند عنوان کرد: برای این افراد نیز کمپی در اطراف روستا راه‌اندازی می‌شود تا با هماهنگی بنیاد مسکن و هلال‌احمر به‌صورت چادر اسکان یابند.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن، همه سالن‌ها و ساختمان‌های اداری و مدارس روستاهای اطراف در اختیار مردم حسین‌آباد کالپوش برای اسکان موقت انجام می‌شود.

استاندار سمنان با اشاره به اینکه طراحی مکان جدید روستای حسین‌آباد کالپوش باید انجام شود گفت: تخلیه سد بالادست این روستا هم تصمیم دیگر بود و بنا شد که اگر شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان تشخیص دهد که تخلیه سد باید صورت گیرد؛ به‌صورت کنترل‌شده انجام شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.