خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد که در کمتر از دو روز بعد از ادعای یک زن برای روابط غیر اخلاقی بایدن با وی، امروز یک زن دیگر از ایالت «کانکتیکا» آمریکا مدعی شد که معاون سابق رییس جمهوری این کشور در سال ۲۰۰۹ نیز رفتار غیر اخلاقی با وی داشته است. 

گفتنی است بایدن اخیرا برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ اعلام آمادگی کرده است. 

 «آمی لاپوس» ۴۳ ساله دیروز با مصاحبه با روزنامه «هارتفورد» گفت که بایدن فردی غیراخلاقی است که هیچ توجهی به رفتارهای اجتماعی با دیگران بویژه با زنان نمی کند. 

به گفته برخی از کارشناسان سیاسی، وجود و به جریان افتادن پرونده های رسوایی اخلاقی بایدن می تواند برای حضور آتی وی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ ایجاد مشکل کند. 

به دنبال انتشار اخبار رسوایی اخلاقی معاون رئیس جمهوری سابق آمریکا، بایدن به تازگی در بیانیه ای عنوان کرد که در طول دوره کاری و زندگی سیاسی، بارها با بیان احساسات، دست دادن و در آغوش کشیدن ها رو به رو شدم، اما حتی یک بار رفتار ناشایستی نداشتم. 

وی افزود: اگر گفته شود که من چنین کاری انجام داده ام، در کمال احترام به آن سخنان گوش می دهم، اما هرگز قصد و نیت (بدی) نداشته ام.

پیش از این نیز، «لوسی فلورس» نماینده سابق ایالت «نوادا» در مطلبی در مجله «نیویورک» به افشای رفتارهای غیر اخلاقی بایدن پرداخته بود. 

فلورس در مجله نیویورک که روز جمعه منتشر شد، نوشت که به همراه بایدن در جریان یک گردهمایی در «لاس وگاس» قبل از انتخابات سال ۲۰۱۴ ایستاده بودیم که سنگینی دو دست را روی شانه هایم حس کردم. 

وی افزود: خشکم زد که چرا معاون رئیس جمهوری آمریکا، من را لمس می کند. 

این اتهام درحالی به بایدن وارد شده که دولت ترامپ با ابعاد وسیعی از رسوایی های قانونی و اخلاقی رو به روست که در عصر کنونی و شاید در تاریخ آمریکا، کم سابقه است.

گروهی از فعالان در زمینه علم اخلاق در آمریکا چندی پیش با انتشار گزارشی انتقادی اعلام کردند که دوره ریاست جمهوری «دونالد ترامپ»، غیراخلاقی ترین دوره ریاست جمهوری در تاریخ این کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.