تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا فردا (چهارشنبه) در چارچوب هفته بیست و چهارم لیگ برتر به مصاف هم می‌روند. وینفرد شفر، سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از این دیدار اظهار کرد: شاید افرادی هستند که هنوز بخواهند درباره پنالتی داربی صحبت کنند. ما یک تیم فوتبال هستیم و فردا هم بازی داریم. هر مشکلی که داشته باشیم، خودمان در اتاق خودمان حل می‌کنیم، نه در مقابل مردم.

او افزود: باشگاه تصمیم انضباطی‌اش را گرفت و با شما به اشتراک گذاشت. ما راجع به این مسائل در گروه خودمان صحبت می‌کنیم. فکر می‌کنم شما من را می‌شناسید و سبک بازی من را می‌دانید. ما همه با هم می‌بریم و همه با هم می‌بازیم. یک مساله بسیار بسیار مهم است که من از آن شوکه شدم و آن چیزی است که در رسانه‌ها درباره موضوع نژادپرستی در استقلال خواندم. من در خیلی از کشورها کار کردم. شاید کسانی که این صحبت‌ها را مطرح می‌کنند از تهران خارج نشده باشند ولی من در آفریقا و جامائیکا کار کردم. نه فقط برای یک ماه بلکه سه سال. در جام طلایی، جام جهانی و جام‌های دیگر موفقیت‌های زیادی داشتم.

سرمربی استقلال ادامه داد: من از نژادپرستی متنفرم، آنقدر که نمی‌خواهم راجع به آن صحبت کنم. بعد از آن بحثی که در رسانه‌ها درباره نژادپرستی مطرح شد، خسرو، رحمتی و پژمان با من صحبت کردند و این موضوع خیلی بدی بود که مطرح شد. هر کسی که این بحث را مطرح کرده، مصاحبه‌اش فقط به تیم ما ضربه نمی‌زند بلکه به کل ایران ضربه می‌زند. در اروپا هم بحث نژادپرستی موضوع ناپسندی است. همان طور که قبلاً گفتم، شغل شما بسیار مهم است. الان می‌دانید که به خاطر اینترنت و تبادل سریع اطلاعات در اروپا خیلی‌ها درباره ادعای نژادپرستی در استقلال صحبت می‌کنند در حالی که این موضوع درست نیست و آن فردی که این صحبت را کرده درباره افتخار ایران بد صحبت کرده است.

شفر خاطر نشان کرد: در حال حاضر عزت و پتانسیل ایران مورد تهاجم قرار گرفته است. من به مدیرعامل باشگاه هم گفتم که ما باید این فرد را پیدا کنیم و به دادگاه معرفی‌اش کنیم. او باید به خاطر حرفی که زده به زندان برود. این نوع حملات خیلی اوقات درباره تیم و کادر من صورت گرفته ولی این بار زیاده‌روی شد و باید از این فرد شکایت شود. امروز در رسانه‌ها دیدم که گرو که در سوئد حضور دارد، هیچ‌وقت در ایران و باشگاه ما چنین اتفاقی نیفتاده و رفتار بدی با او صورت نگرفته است. همینطور دستیار من میگوئل، جامائیکایی است و هیچ‌کس در تیم و خارج از تیم و در هیچ کجای ایران با او چنین صحبتی نشده است. شاید شما مصاحبه ایسما و پاتوسی را دیده باشید. من الان بیش از یک سال است که در ایران هستم و مردم این کشور را دوست دارم. من نمی‌دانم چه کسی این حرف را زده اما کسی که این صحبت را کرده، حرفش علیه کل ایران بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.