سید موسوی خادمی ظهر امروز سه شنبه در سخنانی با اشاره به اینکه از بامداد امروز بحث خدمت رسانی به مناطق پلدختر و معمولان آغاز شده است، اظهار داشت: حجم خسارات خیلی بالا است، خانه‌ها در تعداد زیادی روستا و در بخش‌های عمده‌ای از شهر پلدختر و معمولان در سیل فرو رفته‌اند.

وی با بیان اینکه حجم بالای جمعیت سیل زده را باید غذا، درمان و اسکان بدهیم، تصریح کرد: از امروز صبح هم از استان‌های مختلف کمک شده است، هلال احمر حضور خوبی دارد و نیروهای ارتش با امکانات زمینی و هوایی و عزیزان سپاه با امکانات خود به مناطق سیل زده آمده‌اند.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه امکانات خوبی داریم، اما به دلیل خسارات بالای جاده‌ها و حجم آب موجود امکان اتصال زمینی حداقل در کوتاه مدت در اغلب روستاها نیست، افزود: ‬توانستیم یک مسیر به شهر پلدختر را از طریق آزادراه برقرار کنیم.

خادمی با اشاره به اینکه اولویت اول اسکان و تأمین غذای سیل زدگان است، افزود: در بقیه شهرها ازجمله الیگودرز، دلفان، چگنی و کوهدشت ارتباطات قطع شده و دچار مشکل هستند، ‬بخشی از امکانات را برای خدمات رسانی به این شهرها اختصاص داده‌ایم اما اولویت اول ما پلدختر و معمولان است.

وی که با بخش خبری گفت و گو می‌کرد، یادآور شد: حقیقت این است که بخش غربی پلدختر به طور کامل قابل سکونت نیست، شهر معمولان، روستاهایی مثل‌‬ چم مهر و بابازید به طور کامل زیر آب رفته‌اند و آثار سیلاب روی پشت بام خانه‌ها دیده می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.