به گزارش ستاد خبرى جشن نوروزى منطقه ١٢، در آخرین کنسرت‌هایى که شهردارى منطقه ١٢ در قلب طهران برگزار کرد؛ روز گذشته گروه موسیقى نواحى «سازینه» در برازجان روى صحنه رفتند.

1

این برنامه که در ادامه کنسرت‌هاى رایگان منطقه ١٢ و به عنوان پایان‌بندى درنظر گرفته شده بود، در محله عودلاجان اجرا شد. کنسرت با قطعه‌ای گیلکی آغاز شد و در ادامه گروه قطعاتی از نواحی چون لُر، کرد، خراسانی، شاهسون، قشقایی، آذری، بوشهری و گیلانی نواختند.

5

باید در هر جایگاهی به قلب غمگین تهران کمک کنیم

در پایان کنسرت، علی‌محمد سعادتی؛‌ شهردار منطقه 12، با اشاره به اینکه تهران ما قلبی دارد که همین جاست، گفت: اینجا مهمان‌خانه شهر است،‌ ویترین شهر است که محل عبور و مرور و سکونت همه اقوام ایرانی است، سعادتی افزود: «این محدوده‌ که الان در آن قرار داریم نزدیک به 15 سال است دچار تهدیدها و آسیب‌هاست و نیاز دارد که یکایک ما در هر نقش، لباس و وظیفه‌ای که هستیم به این قلب ناراحت و غمگین کمک کنیم.»

2

نوبت ماست که به شهرمان لطف کنیم

او ادامه داد:‌«می‌گویند شهرها مردم را می‌سازند و مردم شهرها را. تاریخ، هویت و فرهنگ این سرزمین به ویژه در قلبش سالیان سال باعث افتخار من و شمای ایرانی بود، اما الان دچار مکافات و ناملایمات روزگار شده. حالا نوبت ماست که به او لطف کنیم و شهرمان را دوست داشته باشیم.»

6

زباله‌دان آسیب‌های اجتماعی محلی برای کنسرت شد

سعادتی با بیان اینکه شهرداری منطقه 12 برنامه‌های مختلفی را در طول تعطیلات نوروز برگزار کرده است،‌ افزود:‌ «همین برنامه‌ها خیلی از موقعیت‌های شهر را به خیلی از تهرانی‌ها نشان داد. شاید کمتر کسی غیر از اهالی اینجا پیش از این، در این خرابه‌ها حضور پیدا کرده بود. اینجا زباله‌دانی از آسیب‌های اجتماعی و موقعیت‌های خطرناک بود. حالا خدا را شکر می‌کنیم بابت تلاش‌هایی که برای تغییر این محل انجام دادند تا امروز ما بتوانیم کنسرتی در این محله برگزار کنیم.» گفتنى است معتادان خرابه‌های برازجان پس از سال‌ها جمع‌آوری شدند و شهرداری منطقه 12 با طرح استقبال از بهار محله را بهسازى کرد و آن را از خرابه‌هاى برازجان، به محلى براى بازدید گردشگران تبدیل کرد.

4

 

8

9

11

12

14

13

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.