محمد شریعتمداری با تاکید بر اینکه همه  اقدامات در حمایت از سیل‌زدگان ادامه خواهد داشت‌، گفت‌: از ابتدای وقوع سیل سازمان بهزیستی و سایر سازمان‌های تابعه وزارت رفاه همه ظرفیت خود را برای کمک به مددجویان تحت پوشش بسیج کردند و مدیران مربوطه حضور میدانی فعال داشتند. 

وی افزود: سامانه ثبت خسارت مددجویان بهزیستی فعال شده تا میزان خسارت وارده به طور کامل شناسایی شود. 

شریعتمداری گفت: به رئیس سازمان بهزیستی دستور داده شد تا تمام مددجویان در مناطق سیل‌زده کمک هزینه معیشتی به میزان ۳  برابر مستمری را بگیرند که طبق گزارش دریافت شده این رقم برای برخی از مددجویان مناطق سیل زده پرداخت شده و مابقی تا هفته آینده پرداخت می‌شود. 

وزیر رفاه ادامه داد: همچنین تمهیداتی اندیشیده شده برای آن دسته از افرادی که آسیب جدی ناشی از سیل به زندگی‌شان وارد شده وام قرض‌الحسنه ۵ میلیون تومانی برای خرید لوازم منزل پرداخت شود تا کمکی به آنها شده باشد. 

شریعتمداری افزود: همچنین برای مددجویانی که سرپرست خانوار هستند علاوه بر کمک های دولت، بهزیستی نیز مبلغ ۱۰میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی مسکن به آنها پرداخت می کند. 

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات انجام شده این بوده که مراکز نگهداری مددجویان و گروه‌های هدف جابجا و به نقاط امن رفته اند. 

وی ادامه داد: اقلام مورد نیاز و ضروری مددجویان تحت پوشش به صورت هدفمند در میان آنها توزیع شده است. 

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی گفت: واحدهای مراکز آسیب دیده و آسیب‌های وارد شده به مددجویان به طور دقیق شناسایی خواهد شد و با تخمین خسارت تا رفع مشکل مددجویان کنار آنها خواهیم بود. 

شریعتمداری افزود: از سوی دیگر تیم‌های اورژانس اجتماعی، روانشناسان و مشاوران برای حمایت‌های اجتماعی و روانی از دیگر اسیب‌دیدگان در منطقه فعال بوده‌اند. 

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت رفاه، شریعتمداری در پایان با اشاره به خسارت‌های جدی وارد شده به سیل‌زدگان و مددجویان تحت پوشش، گفت: ما با همراهی مردم، خیرین و هماهنگی‌ با سایر سازمان‌ها کنار سیل‌زدگان خواهیم بود و به نحوی تلاش خواهیم کرد که خسارت پیش آمده مرتفع شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.