علی امام در این باره اظهار داشت: ۹ کیلومتر از خط ۶ مترو شامل سه ایستگاه دولت آباد، بعثت و میدان شهدا به بهره ‌برداری خواهد رسید که ایستگاه میدان شهدا با خط ۴ تقاطعی بوده و مسافران می توانند بین خط ۶ و ۴ تبادل سفر داشته باشند.

وی افزود: خط ۶ مترو تهران با ۳۲ کیلومتر طول و ۲۷ ایستگاه طراحی شده است که از دولت آباد شهرری آغاز و تا سولقان ادامه دارد.

مدیر عامل راه آهن شهری تهران و حومه با اشاره به اجرای طرح توسعه خط ۶ در بخش جنوبی پایتخت، اظهار داشت: این طرح از ایستگاه دولت آباد تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) به طول ۶ کیلومتر در حال اجراست که در صورت تکمیل به ۳۸ کیلومتر می رسد و بلندترین خط مترو تهران خواهد بود.

امام با اشاره به ویژگی های ایستگاه های آماده افتتاح عنوان کرد: این ایستگاه ها از نظر سامانه مخابراتی، سیگنالینگ ،سیستم تهویه، پله‌برقی و اطفاء حریق مجهز هستند و همچنین برای افراد کم توان نیز مناسب سازی شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد: ۱۵ کیلومتر دیگر از بخش شمالی خط ۶ با ۶ ایستگاه تا اشرفی اصفهانی تا پایان سال ۹۸ به بهره برداری برسد.

نخستین پروژه مسکن امید در پایتخت در راستای اجرای «برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار» و افتتاح یکهزار و ۲۵۰ هکتار از کمربند سبز تهران از دیگر طرح هایی هستند که روز یکشنبه (۱۸ فروردین ماه) با حضور رئیس جمهوری به بهره برداری می رسند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.