شاهین فتحی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان لرستان از ۴ تا ۱۵ فروردین ماه ۹۸ اظهار داشت: شهرستان‎های ازنا، پلدختر، الشتر، کوهدشت، نورآباد، الیگودرز، خرم آباد، دورود و بروجرد در استان لرستان گرفتار سیل شدند که به ۱۹هزار و  ۵۲۶ نفر امدادرسانی شده و ۱۱هزار و ۱۸۰ نفر اسکان اضطراری داده و ۴۵۸ واحد مسکونی از آب تخلیه شده است.

وی افزود: با توجه به وسعت منطقه عملیاتی و عدم راه دسترسی به آن مناطق با فراخوان ۴۰ تیم عملیاتی از جمعیت هلال احمر استان‎های کردستان، همدان، اصفهان، مرکزی، قزوین، قم، زنجان و چهارمحال و بختیاری روند ارزیابی و امدادرسانی به مناطق آسیب دیده مهیا شد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: این تیم‎ها مجهز به تلفن‎های ماهواره‎ای بوده تا با توجه به شرایط حاکم بر منطقه بتوانند وضعیت ارتباطی و اطلاعاتی خود را با مرکز استان و سازمان امداد و نجات حفظ نمایند. این تیم‎ها به همراه تیم‎های عملیاتی فعال استان لرستان در قالب ۱۶۸ تیم و ۷۵۸ نفر با ایجاد اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان‎های نورآباد، الیگودرز، پلدختر و دورود به مردم سیل‎زده خدمت کردند.

فتحی با اشاره به اقلام توزیع شده در منطقه تبیین کرد: ۲هزار و ۴۲۰ دستگاه چادر، ۷هزار و ۸۵۰ تخته پتو، یک هزار و ۱۵۵ تخته موکت، ۳۰۳ست ظروف، یک هزار و۲۸۰ کیلوگرم نایلون، ۲۹هزار و ۳۵۰ قرص نان، ۲۳۶شعله والور، ۲۷هزار و ۶۸۳ بطری آب معدنی و ۴هزار و ۶۵۱ بسته مواد غذایی در منطقه توزیع شده و انبارهای استان نیز تقویت شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات در خصوص فعالیت‎های امداد هوایی با همکاری و پشتیبانی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز گفت: در این بخش با توجه به عدم دسترسی زمینی تیم‎های عملیاتی به مناطق آسیب دیده، تعداد ۶ فروند بالگرد در استان مستقر شده و در همین راستا با همکاری و پشتیبانی بالگردهای ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرآیند انتقال محموله‎های امدادی، عملیاتی، نیرو و تجهیزات به منطقه بعد از بهبود شرایط جوی سرعت بیشتری گرفت.

وی افزود: مجموع فعالیت‎های امداد هوایی ۴۳ ساعت پروازی، ۱۶۴ سورتی پرواز، جابجایی۷۸۵ مسافر و ۹هزار و ۶۰۰ محموله بوده است.

فتحی افزود: در بخش معمولان نیز با انجام ۸ سورتی پرواز اقلام امدادی مورد نیاز به ۱۰ روستای حادثه دیده ارسال شد همچنین از طریق یک راه زمینی فرعی نیز، ۵۰۰ بسته غذایی بین روستاهای در دسترس منطقه توزیع شده است.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اظهار داشت: ۳ محموله جمعیت هلال احمر نیز با هماهنگی‎های صورت گرفته، ‌بعد از بازگشایی فرودگاه خرم‌آباد از طریق هوایی و با هواپیما به این استان انتقال یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.