سعید نمکی امروز جمعه در جلسه مدیریت ستاد بحران و شورای اداری استان ایلام اظهار داشت: با وجود مشکلات عدیده دولت در سال مالی جاری اما کمک به جبران خسارت سیل زده‌های مردمی از اولویت‌های دولت است.

وی افزود: یکی از نکات مثبت و قوت کشور در سیل اخیر این بود که با وجود گستردگی سیلاب در بیشتر نقاط کشور با توجه به خرابی تاسیسات وانشعابات آب و فاضلاب و زیرساخت ها اما با تمهیدات صورت گرفته هیچ گونه اپیدمی و بیماری روده ای و انگلی در استان های سیل زده رخ نداد.

نمکی یادآور شد: سیلاب خسارات عدیده‌ای به نقاط مختلف کشور وارد ساخت که شرایط شیراز در روزهای اولیه بسیار بغرنج و نارحت‌کننده بود و اکنون سیلاب در خوزستان و لرستان نیازمند مدیریت و خروج از بحران و وضعیت حاد است.

وی تاکید کرد: اولویت مصوبات دولت برای پروژه‌های کشاورزی، منازل مسکونی، مغازه‌ها، ابنیه، راه‌های دسترسی، و... است که کمک به بخش مردمی از اهم برنامه های هیات دولت است.

وی گفت: با وجود آنکه سیلاب خرابی‌های زیاد و حتی تلفات جانی زیادی داشت اما جانی تازه به منطقه خشک شده زاگرس که درختان آن به علت خشکسالی‌های پی درپی دچار بیماری های ذغالی و آفت لورانتوس شده بود بخشید.

نمکی اظهار داشت: بعد از بازدید میدانی و بررسی وضعیت مناطق سیل‌زده استان ایلام، جمع بندی خسارت‌های وارده به بخش خصوصی و دولتی و مردم در جلسه بعدی هیات دولت مطرح و به ریاست جمهوری ارائه می‌شود تا اعتبارت مطلوبی برای استان ایلام اخذ شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.