اسپوتنیک گزارش داد، آمریکا روز جمعه ۳۴ کشتی مرتبط با شرکت ملی نفت ونزوئلا موسوم به پترولئوس دی ونزوئلا را که در کنترل دولت نیکولاس مادورو است و دو شرکتی که نفت ونزوئلا را به کوبا منتقل می‌کند، تحریم کرد. علاوه بر این، یک مقام ارشد دولت ترامپ تاکید کرد تازه‌ترین دور از تحریم‌ها به درخواست مجلس ملی تحت کنترل اپوزیسیون ونزوئلا اعمال شده است.

برونو رودریگز، وزیر خارجه کوبا جمعه در پیامی توییتری، تشدید تخاصم و مداخله‌جویی ایالات متحده علیه آمریکا و استفاده از دروغ‌هایی علیه کوبا را محکوم کرد. او نوشت: من قویاً تدابیر دزدی اقتصادی جدیدی دولت واشنگتن برای تخریب و سرقت منابع ونزوئلا را محکوم می‌کند. آنها ناکام خواهند ماند.

بحران اقتصادی ونزوئلا با تحریم‌های آمریکا علیه این کشور آمریکای لاتین شدت گرفته است. در همین حال بحران سیاسی این کشور از ماه ژانویه که خوان گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا خودش را رئیس‌جمهوری خودخوانده توصیف کرد، بالا گرفت. همچنین واشنگتن اموال شرکت ملی نفت ونزوئلا را برای وارد آورد فشار به مادورو افزایش داده است.

دولت سوسیالیست مادورو که تحت حمایت چین و روسیه و دیگر کشورهاست، به نوبه خود تحرکات امپریالیستی آمریکا را محکوم کرده و گوآیدو را به توطئه برای سرنگونی خودش با حمایت آمریکا متهم می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.