محمد فیصل، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان جمعه به عرب نیوز گفت: هیچ نشستی در دستور برنامه قرار ندارد. تاکنون هیچ شرایطی برای برگزاری نشستی در آینده مشخص نشده است.

به گفته این مقام، زلمای خلیل‌زاد نماینده ویژه آمریکا در امور سازش افغانستان در اسلام‌آباد است و با شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان دیدار داشت و مذاکرات جداگانه‌ای در سطح هیات‌ها با تهمینه جنجوعه، معاون وزیر خارجه پاکستان داشته است. همچنین انتظار می‌رود خلیل‌زاد با مقام نظامی ارشد پاکستان دیدار کند. این مقام آمریکایی پس از سفری چهار روزه به کابل، روز جمعه وارد اسلام‌آباد شد.

او در اوایل مارس در پنجمین دور از مذاکرات میان طالبان و آمریکا در دوحه شرکت کرد و طرفین در نهایت از حصول پیشرفتی خبر دادند. زلمای خلیل‌زاد با هدف به جریان انداختن دور جدیدی از مذاکرات و حصول توافق صلح میان طالبان و دولت افغانستان و تضمین خروج نیروهای آمریکایی وارد منطقه شده است.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، زلمای خلیل‌زاد مقام‌های پاکستانی را در جریان نتایج این مذاکرات قرار داد و تازه‌ترین خبرها از نشست‌هایش در افغانستان و دوحه را به اطلاع آنها رساند. براساس گزارش‌ها، قریشی به این نماینده ویژه اطمینان خاطر داد که پاکستان به تلاش‌های "صادقانه" برای پیشبرد روند صلح ادامه خواهد داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.