وزارت امور خارجه روسیه امروز (شنبه) اعلام کرد که وزارت‌خانه‌های حوادث غیرمترقبه روسیه و ارمنستان کمک‌های انسان دوستانه‌ای را به مردم آسیب دیده از سیل سهمگین اخیر در ایران ارائه خواهند داد.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «بخش کشاورزی، زیرساختارها و خانه‌های مسکونی در بسیاری از استان‌های ایران آسیب جدی دیده‌اند. در چنین شرایط دشواری و بعد از برقراری ارتباط با مقامات جمهوری اسلامی تصمیم گرفته شد که وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه به همراه وزارت حوادث غیرمترقبه ارمنستان در چارچوب همکاری‌های دوجانبه در مرکز واکنش سریع انسانی روسیه-ارمنستان، بیش از ۴ هزار واحد بسته کمک‌های انسان دوستانه (شامل، پتو، چادر و دیگر مواد اولیه مورد نیاز اساسی)، به حساب دولت فدراسیون روسیه به ایران ارسال شود.»

وزارت خارجه روسیه در پایان، ابراز همدردی عمیق و حمایت مقامات مسکو از ملت کشور دوست، ایران و آرزوی آرامش و فایق آمدن بر مشکلات ناشی از این بلای طبیعی را به مقامات جمهوری اسلامی ابلاغ کرد.  

در این خبر یادآوری شده، بر اساس اطلاعات رسانه‌های گروهی، تعداد قربانیان سیل روزهای نخست سال نو در ایران به ۷۰ نفر رسیده و ساکنین نزدیک به ۱۹۰۰ شهر و روستا در مناطق مختلف دچار آسیب جدی شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.