شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران اعلام کرد: در فاصله ۱۹ روزه ۲۷ اسفند ماه سال ۹۷ تا پایان روز ۱۶ فروردین ماه امسال، یک میلیارد و ۸۵۱ میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع و مصرف شده که این مقدار (معادل توزیع میانگین روزانه ۹۷ میلیون و ۴۴۷ هزار لیتر بنزین) در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۲۷ اسفند ۹۶ تا شانزدهم فروردین ۹۷) با یک میلیارد و ۸۱۵ میلیون و ۹۳۰ هزار لیتر، ۱.۹ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، در فاصله روزهای ۱۱ تا ۱۶ فروردین‌ماه جاری در مجموع ۵۳۱ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شده که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال با رقم ۵۳۰ میلیون و ۹۷ هزار لیتر، ۰.۲ درصد افزایش یافته است.

بر پایه آمار ارائه شده از سوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیشترین مقدار مصرف بنزین کشور در ایام نوروز امسال در روز ۲۹ اسفندماه سال ۹۷، ۱۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر ثبت شد که رکوردی بی سابقه است که مصرف بنزین کشور را به بالاترین حد خود رساند.

در روز سیزدهم فروردین ماه سال ۹۸ نیز ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور توزیع شد که کمترین مقدار مصرف بنزین کشور در فاصله ۱۹ روزه تعطیلات سال نو به شمار می‌آید.

در سیزدهم فروردین سال ۹۸، ۷۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۳ فروردین سال ۹۷) با ۷۹ میلیون و ۸ هزار لیتر، ۴.۵ درصد کاهش یافته است.

در روز پایانی تعطیلات نوروزی امسال (۱۶ فرودین‌ماه ۹۸) ۸۳ میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد که این مقدار در مقایسه با مدت مشابه پارسال (۱۶ فروردین‌ماه ۹۷) با ۸۱ میلیون و ۵۵۴ هزار لیتر، ۱.۷ درصد افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.