مهرداد لاهوتی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (یک شنبه) مجلس گفت: حوادث اخیر سیل همه مردم ایران را نگران کرد. فرصت پرداختن به اصول و علل وقوع سیل زیاد است. پیشنهاد بنده این است که همگی دست به دست هم دهیم. امروز مردم گرفتار هستند. ان‌شاءالله با این همکاری از این گرفتاری‌ها نجات پیدا کنند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصمیم آمریکا مبنی بر قرار دادن نام سپاه در فهرست گروه های تروریستی ادامه داد: اگر آمریکایی‌ها نمی‌دانند، بدانند که سپاه پاسداران از انقلاب اسلامی حمایت می‌کند. ارتش آمریکا، سازمان سیا و موساد تروریست هستند. آثار جنایات ارتش آمریکا در عراق، سوریه و پاکستان هنوز باقی است. ما ۱۷ هزار شهید ترور داریم. هواپیمای مسافربری ما را در آسمان زدند و به فرماندهانشان مدال افتخار دادند. جنایت آمریکایی‌ها را همه دنیا می‌دانند و آمریکایی‌ها بدانند که نمی‌توانند با این اقدامات جنایات خود را پنهان کنند.

نماینده مردم لنگرود تاکید کرد: در مورد اقدام آمریکایی اقدام متقابلی با قید دو فوریت انجام خواهیم داد تا هیأت حاکمه آمریکا از اقدام بی جا و احمقانه خود پشیمان گردد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با اشاره به فصل برداشت چای گفت: با وضعیت فعلی چه تضمینی وجود دارد که چای‌کار به تولید خودش ادامه دهد. من از معاون پارلمانی رئیس جمهور خواهش می‌کنم که دکتر حجتی را مکلف کند که ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کند. ما از شما عاجزانه خواهش می‌کنیم. ما نمی‌خواهیم که شما یارانه را به کشاورزان اختصاص دهید. همین ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنید. من نمی‌خواهم بگویم که پشت این واردات چای چه مافیایی خوابیده است. اول سال است و نمی‌خواهم کام ملت ایران و شما را تلخ کنم.

لاهوتی در پایان در مورد آبخیزداری گفت: واگذاری‌هایی در حوزه‌ انتخابیه بنده انجام شده است پرسش اول این است که چرا وگذار شده است مگر می‌شود که واگذاری صورت بگیرد و مسئولین منطقه‌ای متوجه نشوند. از دستگاه قضائی و سایر دستگاه‌ها خواهش می‌کنم قرارداد افرادی که زمین گرفته‌اند و کار نکرده‌ان را لغو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.