علی محمد شاعری در جلسه علنی امروز (یکشنبه) در بررسی سیل اخیر در مناطق مختلف کشور، با تسلیت به خسارت دیدگان این حادثه گفت: تا به حال بعضی از کارشناسان و نمایندگان به علل این سیل پرداخته‌اند. یکی از علت‌های سیل اخیر تغییر اقلیم بوده است. ایران در سال ۱۹۹۲ هجدهمین تولیدکنندگان گاز گلخانه‌ای بوده است که الان به هشتمین تولیدکننده گاز گلخانه‌ای بدل شده است. میزان جنگل‌ها از حدود ۱۸ میلیون هکتار به حدود ۱۲ ملیون هکتار کاهش پیدا کرده است.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: ۹۰ درصد مراتع ایران فقیر و ۱۰ درصد دیگر معمولی و متوسط هستند. ۹۰ درصد مدیریت حوزه‌های آبخیزداری ما رها شده است. لایروبی مسیرهای رودخانه‌ها و رودها رها شده است. این علل باعث شده است که این نعمت الهی به این آسیب غیرقابل جبران بدل شود.

نماینده مردم بهشهر و گلوگاه در مجلس در مورد استان مازندران و خسارات وارده به آن منطقه گفت: حداقل ۳۵۰ میلیارد تومان خسارات به باغات و اراضی کشاورزی شرق مازندران وارد شده است.

شاعری در پایان ضمن تشکر از سپاه پاسداران، بسیج و نیروهای دولتی گفت: تاکید بنده این است که ۳ نکته در مورد ادامه خدمت‌رسانی فراموش نشود. اولین نکته ابلاغ مصوبات دولتی است. دولت در اولین جلسه سال جدید مصوباتی در مورد سیل اخیر داشته است. امیدوارم که این مصوبات هر چه سریع‌تر ابلاغ شود. دوم بازسازی بیش از ۱۰۰ نقطه از جاده‌های تخریب شده هزار جریب، نکا، بهشهر و گلوگاه را سریعاً در دستور کار قرار دهید. سوم احداث پل بالادست سد گلهور که ارتباط با شهر را قطع کرده است را سریعاً در دستور کار قرار دهید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.