وحید خرّمی گفت: به‌دلیل بارش‌‌های اخیر در حوضه آبریز بالا دست سد سفیدرود، ذخیره سد مذکور در وضعیت مطلوبی قرار دارد و امروز ۱۸ فروردین ماه سد سفیدرود سر ریز شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تاکید کرد: به‌دلیل سرریز  شدن سد سفیدرود و رهاسازی آب، برای جلوگیری از حوادث ناگوار، گردشگران و شهروندان گیلانی از مستقر شدن کنار این رودخانه خودداری کنند.

وی ضمن هشدار به کشاورزان و روستاییان، افزود: به‌دلیل احتمال افزایش حجم آب رودخانه‌ها و کانال‌های آبیاری گیلان و خطر غرق شدن، کشاورزان و روستاییان از ورود به حریم و بستر رودخانه‌ها و کانال‌های کشاورزی خودداری کنند.

 خرّمی با بیان اینکه سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است، تصریح کرد: در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای موجود در استان گیلان به سد سفیدرود وابسته و از این منبع تامین می‌شود.

 مومنی مدیر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای گیلان نیز در این گفتگو گفت: یک‌میلیارد و ۵۲ میلیون مترمکعب آب پشت سد سفیدرود جمع شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۲۰ میلیون مترمکعب بیشتر است

وی  ورودی لحظه ای آب سد سفیدرود را ۵۷۰ مترمکعب  بر ثانیه  و خروجی لحظه‌ای را ۳۸۲ متر مکعب بر ثانیه اعلام کرد.

مومنی افزود: با توجه به رهاسازی آب کشاورزی در تونل آب بر فومن از امروز و تا ساعاتی دیگر در کانال چپ سنگر؛ از کشاورزان عزیز گیلانی خواست از وضعیت مطلوب فعلی در راستای تسریع در امر کشاورزی خود نهایت بهره را ببرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.