سید ابولفضل موسوی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: در جلسه امروز با حضور مسئولان دستگاه های اجرایی نظیر سازمان هواشناسی، راه و ترابری، وزارت کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران، رئیس سازمان اورژانس کشور و رئیس بنیاد مسکن گزارشاتی ورخصوص سیل اخیر و اقدامات انجام شده ارائه شد.

وی در ادامه اظهار کرد: بر اساس گزارشات مشخص شد که سازمان هواشناسی از ۲۴ ساعت قبل پیش بینی تقریبا دقیق و از ۷ روز قبل پیش بینی احتمالی و از ۱۵ روز قبل پیش بینی حدودی در خصوص بارش ها داشته است و با این اعلام وضعیت ستگاه اجرایی توانسته بودند اقداماتی انجام دهند.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: حجم بارش ها خیلی وسیع بوده و استان‌های زیادی را در برگرفته است. بیشترین خسارت به تاسیسات زیربنایی وارد شده است اما اکنون فقط آمارهای مربوط به بخش هایی که به طور مستقیم مربوط به مردم است نظیر منازل و مزارع اعلام شده است. اما گزارشات نشان می دهند تاسیسات زیربنایی به خصوص جاده ها و راه های بین شهری به طوری جدی آسیب دیدند.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون باید چاره‌ای برای جبران خسارات وارده به جاده‌ها و راه‌های بین شهری و روستایی اندیشیده شود. نمایندگان نیز گزارشاتی را از سیل و حوزه‌های خود ارایه کردند و مسئولین اجرایی توضیحات لازم را دادند. در ادامه نیز از اقدامات دولت تا به اینجا کار قدردانی شد اما آنچه که مهم است اقداماتی است که از این پس باید انجام شود چراکه شرایط پیچیده‌تر شده و سیلاب در شهرها وارد شده و هنوز خارج نشده است.

 وی در پایان گفت: کار سختی پیش رو است. امیدوارم با بهره گیری از دانش و علم بتوانیم با این بحران نیز رو به رو شویم. مجموعه اتفاقاتی که به هنگام سیل و بعد سیل در کشور رخ داده بسیار وسیع است. ان شاءالله دستگاه اجرایی بتوانند بحران را مدیریت کنند. قرار شد دستگاه‌های اجرایی نیز نیازهای خود را اعلام کنند تا مجلس بتواند به آنها کمک کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.