در این گزارش آمده است، ساکنان اسرائیل فردا(سه شنبه) به پای صندوق های رای می روند تا ترکیب جدید پارلمان خود را انتخاب و مشخص کنند که آیا نتانیاهو که پس از سال ها تکیه بر مسند قدرت باز می تواند بر حکومت خود ادامه دهد یا خیر.

بر اساس این گزارش، بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران سیاسی نسبت به آینده حیات سیاسی نتانیاهو با دیده تردید نگاه می کنند.

خبرگزاری فرانسه می افزاید، بیش از ۶میلیون اسرائیلی شرایط شرکت در انتخابات را دارند اما آنها نمی توانند به طور مستقیم نخست وزیر رژیم صهیونیستی را انتخاب کنند چرا که نخست وزیر برخاسته از اکثریت پارلمانی خواهد بود.

دفاتر اخذ رای در اسرائیل روز سه شنبه ساعت هفت به وقت محلی باز خواهند شد. این انتخابات که نتایجش به هیچ وجه قابل پیش بینی نیست، از هر جهت به یک همه پرسی در خصوص &#۳۹; بی بی&#۳۹; Bibi( لقبی که اسرائیلی‌ها به نتانیاهو داده‌اند) شباهت دارد.

نتانیاهو ۶۹ ساله بیش از ۱۳ سال از عمر خود را در قدرت سپری کرده و در این مدت عملیات نظامی متعددی انجام داده و با کشورهای بزرگ جهان گفت وگوهای برابر انجام داده است. نتانیاهو اکنون برای پنجمین دوره نخست وزیری خود نبرد نامعلومی را با ژنرال بنی گانتز که یک تازه‌ وارد دنیای سیاست محسوب می شود، آغاز کرده است.

آخرین نظرسنجی ها حاکی است که حزب راستگرای لیکود تحت ریاست نتانیاهو رقابت فشرده ای با فهرست میانه &#۳۹;آبی - سفید&#۳۹; بنی گانتز دارد.

بر اساس همین نظرسنجی، هر یک از این دو حزب در انتخابات پارلمانی این دوره نزدیک به ۳۰ کرسی را به دست خواهند آورد و هیچکدام قادر نخواهند بود اکثریت مطلق کرسی های پارلمان را به دست آورند بنابراین هر یک از آنها برای تشکیل دولت و به دست گرفتن زمام امور باید با دیگر احزاب و تشکل ها ائتلاف تشکیل دهند.

به گزارش ایرنا، نتانیاهو تمام تلاش خود را به کار بسته است تا در انتخابات پیش روی یک بار دیگر پیروز شود. در همین راستا، وی ایران هراسی را به شدت در دستور کار خود قرار داده است و در همین ارتباط وی مدتی پیش با سفر به آمریکا، با دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی سودای پیروزی در انتخابات را در سر دارد که رسوایی فساد بر تلاش وی برای انتخاب مجدد در انتخابات بیستم فروردین سایه افکنده است. ائتلاف شکننده وی برای نخستین بار در یک دهه گذشته می تواند در مقابل یک گروه چپ میانه به رهبری بنی گانتز، رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح اسرائیل شکست بخورد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از ائتلاف ژنرال ها و با اعلام دادستان این رژیم برای محاکمه او در پرونده های فساد، چالش جدیدی را با نظرسنجی های اخیر تجربه می کند.

نظرسنجی KAN News اما اوضاع را از این هم برای نخست وزیر رژیم صهیونیستی بدتر می بیند؛ به طوری که ۳۷ کرسی برای گانتز و ۲۹ کرسی برای نتانیاهو پیش بینی می کند.

پیش از این نظرسنجی ها، «آویخای مندلبنت» دادستان کل اسرائیل اتهاماتی را در پرونده های رشوه، فریب و خیانت در امانت متوجه نتانیاهو کرد؛ پرونده هایی که جدید نیست و سال هاست با نام های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰ و ۳۰۰۰ معروف است اما تا حالا جدیتی برای محاکمه نخست وزیر در این قضایا نبوده است. مندلبنت گفته است که مایل است جلسه استماع درباره اتهام های نخست وزیر برگزار شود تا پیش از تقدیم لوایح اتهام به دادگاه برای بررسی، بتواند از خود دفاع کند.

انتظار نمی رود که این فرایند پیش از انتخابات نهم آوریل ۲۰۱۹ به نتیجه برسد.

امنیت، اقتصاد و شکاف های اجتماعی؛ این سه مساله همواره با نزدیک شدن به انتخابات کنست به سطح می آیند تا افکار رأی دهندگان را به معضلات همیشگی تل آویو سوق دهند.

نتانیاهو در طرح ایران هراسی اخیر با ادعا درباره ضرورت توقف نفت ایران و نیز تشدید درخواست های او برای خروج نیروهای ایرانی از خاک سوریه تلاش می کند به افکار عمومی القا کند که اولویت داخلی اسرائیل نه پرونده های فساد او، بلکه در خارج از اسرائیل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.