علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز (دوشنبه، ۱۹ فروردین ماه) در حاشیه سفر خود به قطر به منظور حضور در یکصد و چهلمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی (IPU) با مصطفی شنتوپ رئیس مجلس ترکیه دیدار و گفت وگو کرد.  

لاریجانی در این دیدار با اشاره به نقش آفرینی ترکیه درمنطقه عنوان کرد: همکاری های اقتصادی دو کشور رو به گسترش بوده و این روند باید ادامه داشته باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ایران و ترکیه مواضع مشترکی در منطقه و عرصه بین المللی دارند که باید با تقویت این مواضع امنیت و آرامش را به منطقه بازگردانیم.

رئیس مجلس ترکیه نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و همسایگی دو کشور، عنوان کرد: ما همواره مخالف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران بوده ایم و این مسئله را رئیس جمهور ترکیه از همان روز اول اعلام کرد.

وی با بیان اینکه تحریم های آمریکا علیه ایران در تناقض با حقوق بین الملل است، افزود: همواره در مجامع بین المللی عنوان کرده ایم که ایران به تعهدات خود در قبال برجام پایبند بوده و هیچگاه خارج از چارچوب این توافق نامه بین المللی عمل نکرده است.

رئیس مجلس ترکیه ادامه داد: به رغم فشارها و چالش هایی که آمریکا در حوزه تجارت خارجی ایجاد کرده است اما همواره به سرمایه گذاران و تجار ترکیه ای توصیه کرده ایم که تجارت خود با ایران را گسترش دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.