اسرار الاسبوع گزارش داد، ابو وارث الموسوی، سخنگوی جنبش نجباء عراق در واکنش به اقدام خصمانه دونالد ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که این اقدام جزئی از تحریم‌های سیاسی و اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران است و عراق جزو هیچ محوری نیست بنابراین به تصمیمات یکجانبه آمریکا از جمله وضع تحریم و یا قرار دادن سپاه در لیست تروریست‌ها پایبند نخواهد بود.

وی افزود: عراق به آن چه آمریکا انجام می‌دهد اهمیتی قائل نیست.

الموسوی گفت که تروریسم یک اصطلاح سیال است و آمریکا زمانی که می‌خواهد جنگی را آغاز کند و یا در مواجهه با تنش نظامی و یا جنگ سرد قرار دارد آنرا به کار می‌گیرد تا بواسطه آن مواضع حیاتی هر کشوری که بخواهد آنرا محاصره کند را هدف قرار دهد.

سخنگوی جنبش النجباء همچنین گفت که این اقدامات و تصمیمات آمریکا جزئی از جنگ روانی است و بر رفتارهای عملی، سیاسی، نظامی و فکری گروه‌های مقاومت تأثیر نخواهد گذاشت.

به گزارش ایسنا، الحشد الشعبی نیز در این راستا اعلام کرد که تصمیمات دونالد ترامپ و دولتش برای عراق هیچ اهمیتی ندارد و این گروه را از همکاری با نیروهای ایرانی از جمله سپاه که به نیروهای عراقی آموزش می‌دهد، باز نمی‌دارد.

الحشد الشعبی همچنین از وزارت دفاع و ستاد مشترک عراق خواست تا با تصمیمات ترامپ مقابله و اعلام کنند که به این تصمیمات پایبند نیستند.

از سوی دیگر محمد علی الحکیم، وزیر خارجه عراق در این رابطه اعلام کرد که عراق اقدامات یکجانبه آمریکا علیه ایران را نمی‌پذیرد.

وی افزود: عراق بیانیه آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بررسی می‌کند و واکنش مناسب را نشان خواهد داد.

بر اساس این گزارش، کاخ سفید در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی عصر روز دوشنبه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسماً در لیست به اصطلاح تروریستی دولت آمریکا قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.