روسیا الیوم گزارش داد، وزارت خارجه قطر در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت قطر مخالفت کامل خود با اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص تصمیمش برای الحاق شهرک‌های کرانه باختری به اراضی اشغالی در صورت پیروزی‌اش در انتخابات را اعلام می‌کند.

وزارت خارجه قطر در این بیانیه همچنین اعلام کرد: این سخنان نتانیاهو تعدی به حقوق تاریخی ملت فلسطین است و چالشی را علیه قوانین و قطعنامه‌های بین‌المللی ایجاد می‌کند.

قطر در این بیانیه از جامعه جهانی خواست تا مسئولیت‌های خود را برعهده بگیرد و رژیم صهیونیستی را مجبور به توقف شهرک‌سازی در اراضی اشغالی فلسطین کند.

دولت قطر بر موضع ثابت خود در قبال مساله فلسطین و حق و حقوق قانونی ملت فلسطین در تاسیس کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ تاکید کرد.

پیشتر، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان مصاحبه مطبوعاتی خود گفت که اگر منصب خود را در انتخابات آتی حفظ کند، ممکن است مناطقی در کرانه باختری را به اراضی اشغالی ملحق کند.

وی در ادامه مدعی شد: تمامی شهرک‌ها در کانون‌های شهرک‌سازی و خارج از آن باید تحت "حاکمیت" رژیم صهیونیستی باقی بمانند.

امروز (سه‌شنبه) انتخابات سراسری اسرائیل برگزار می‌شود و بنی گانتس، رئیس پیشین ستاد ارتش رژیم صهیونیستی جدی‌ترین رقیب نتانیاهو در انتخابات آتی این دولت به شمار می‌رود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.