الاخباریه گزارش داد، وزارت خارجه دولت سعودی اعلام کرد که عربستان از اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در لیست سازمان‌های تروریستی استقبال می‌کند.

یک منبع مسئول در وزارت خارجه عربستان مدعی شد که اقدام آمریکا در قرار دادن نام سپاه در این لیست "گامی عملی و جدی در راستای مبارزه با تروریسم" است.

این مسئول سعودی که کشورش حتی به اعتراف همپیمانان غربی سعودی‌ها یکی از حامیان اصلی تروریست‌هاست، همچنین گفت: این اقدام آمریکا مطالبات مکرر عربستان از جامعه بین المللی در راستای ضرورت مقابله با تروریسم مورد حمایت ایران را عملی می‌کند.

وی مدعی شد: جامعه بین المللی باید موضع قاطعی برای مقابله با سپاه پاسداران ایران که صلح و امنیت بین المللی را به خطر می‌اندازد اتخاذ کنند.

عربستان سعودی پس از رژیم صهیونیستی و رژیم آل خلیفه بحرین که روز گذشته از اقدام غیر قانونی ترامپ علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حمایت کرده بودند، سومین رژیمی است که از این اقدام خلاف قوانین بین‌المللی استقبال می‌کند.

کاخ سفید در اقدامی خصمانه و مغایر با قوانین بین‌المللی عصر روز دوشنبه نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را رسماً در لیست به اصطلاح تروریستی دولت آمریکا قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.