برایان هوک در حالی در یادداشت خود مدعی حمایت ایالات متحده آمریکا از مردم ایران شده، که شغل او در وزارت امور خارجه آمریکا هماهنگی و تشدید تحریم های همه جانبه علیه ایران است.

 ضرورت آشتی و پایان 40 سال تنش در روابط ایران و آمریکا

"برایان هوک" مسئول گروه اقدام ایران در وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز آمریکا، از ضرورت آشتی و پایان ۴۰ سال تنش در روابط ایران و آمریکا سخن به میان آورده است.این مقام آمریکایی که مسئول هماهنگی و تشدید فشارهای همه‌جانبه تحریمی علیه ایران است و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هفته گذشته او را به صفت " داشتن بیماری ایران آزاری" نواخته است، در مطلب خود مدعی شده است:"روز دوشنبه دولت ایالات متحده آمریکا در راستای استراتژی تشدید فشار خود علیه ایران، نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست گروه‌های تروریستی خارجی خود قرار داد."

هوک در ادامه با ادعای به شکست کشیده شدن اهداف و آرمان‌ها و وعده‌های ابتدایی رهبران انقلاب سال 57 در ایران، مدعی دوستی ایالات متحده آمریکا با ایران شده و نوشته است:"آیا وقت آن فرا نرسیده که حکومت ایران 40 سال شکست و سوء مدیریت را پشت سر بگذارد؟آیا وقت آن فرا نرسیده که به سیاست‌هایی که 40 سال است مردم ایران و آمریکا را از هم جدا کرده، پایان دهند؟"

مردم ایران و آمریکا باید رابطه دیپلماتیک داشته باشند

هوک سپس مدعی شده: "مردم ایران نیز همانند مردم ایالات متحده آمریکا ملتی پرشور هستند که دوست دارند با دیگر ملت‌های جهان در ارتباط باشند.ایرانی‌هایی که به ایالات متحده آمریکا و دیگر کشورها مهاجرت کرده‌اند پیشرفت کرده‌اند در حالی که امکان پیشرفت ایرانی‌ها در داخل این کشور، پایین است.

 آینده‌ای که سفارت آمریکا در تهران دایر است تصور می کنیم

مردم ایران و ایالات متحده آمریکا باید رابطه دیپلماتیک داشته باشند. ما آینده‌ای را تصور می‌کنیم که در آن سفارت ایالات متحده آمریکا در تهران دایراست و به گردشگران، بازرگانان و اساتید و دانشجویان ایرانی، ویزای سفر به آمریکا صادر می‌کند. همچنین باید خط پروازی مستقیمی بین تهران و شهرهای لس‌آنجلس و نیویورک آمریکا دایر شود. پیش از انقلاب اسلامی در ایران، ایالات متحده آمریکا دومین شریک تحاری عمده ایران بود. باید دوباره چنین شود. پیش از انقلاب ۵۰ هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه‌های آمریکا تحصیل می‌کردند.تجدید دوباره روابط دوجانبه فرصت‌های بی‌نظیری را برای دو کشور خلق خواهد کرد.

تجدید دوباره روابط دوجانبه فرصت‌های بی‌نظیری را برای دو کشور خلق خواهد کرد

به زودی روزی فرا خواهد رسید که مغزهای درخشان در دو کشور- ایران و آمریکا- برای مشکلات مردم ایران چاره‌جویی خواهند کرد. اگر روابط دو کشور برقرار شود می‌توانیم برای بسیاری از مشکلات جاری مردم ایران از جمله بحران آلودگی هوا در تهران چاره بیابیم. خانه‌هایی مقاوم در برابر زلزله بسازیم که در زلزله هایی همچون زلزله اخیر کرمانشاه فرونریزند. داروهای جدیدی برای بازماندگان (جانبازان) جنگ ایران و عراق فراهم کنیم و جریان ورود آب به دریاچه ارومیه و زاینده رود را احیا کنیم..."

هوک در بخش دیگری از یادداشت خود نوشته است: "ایالات متحده آمریکا آماده است بر اساس احترام و منافع متقابل با حکومت ایران تعامل کند. اما برای اینکه چنین امری محقق شود، حکومت ایران باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد یک کشور عادی باشد یا همچنان به عنوان یک کشور انقلابی باقی بماند."

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.