سیدحمیدرضا کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که چرا رئیس‌مجلس را برای بازدید به زادگاه خود برده، اظهار داشت: زادگاه من واشیار در شرق پل دختر است؛ به‌دلیل مسائل حفاظتی گفته‌بودند که آقای لاریجانی را در مسیری ببرند که به شهر پلدختر دسترسی داشته باشد به این ترتیب او را به روستای ولیعصر بردند که نه زادگاه من است و نه ارتباطی با زادگاه من دارد.

وی افزود: سد معشوره تقریباً در دولت سابق کلنگ زده شد و قرار بود ظرفیت این سد بالای یک میلیارد متر پمکعب آب باشد، این سد دو منظوره بود یعنی مثلاً برق‌آبی بود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس عنوان کرد: خروجی سدی که بتواند توربین را از آب کشکان بچرخاند در تابستان بیش‌تر است و این به‌طور قطع می‌توانست جلوی سیل را بگیرد.

وی بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت سد معشوره را به ۵۰میلیون مترمکعب یعنی یک‌بیستم طرح اولیه‌اش کاهش داده‌اند، یک‌بیستم سد مخزنی دیگر توربین ندارد و مناسب صنعت نیست ضمن اینکه دبی آب پلدختر ۵۰ هزار متر مکعب آب در ثانیه است که تقریباً در سه‌ونیم دقیقه و در ظرفیت سد معشوره کامل می‌شود؛ آیا این زمان کوتاه می‌تواند جلوی سیل در پلدختر را بگیرد؟

کاظمی گفت: عده‌ای به‌دنبال منافع سیاسی و یا محلی هستند اما بنده دنبال منافع پلدختر هستم، آنچه در منافع پلدختر باشد را بنده تکلیف دارم به آن عمل کنم  چون برای این مردم سوگند خورده‌ام؛ توان، تریبون و جایگاهی که در اختیار من گذاشته شده را مردم به من داده‌اند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس خاطرنشان کرد: قرار نیست از حقوق مردم به‌دلیل مصالح سیاسی یا مصالح منطقه‌ای دیگری کوتاه بیایم، من منافع مردم پلدختر را به همه چیز ترجیح می‌دهم. ظرفیت سد معشوره اگر بالای یک میلیارد مترمکعب باشد مناسب ما بوده البته به‌شرطی که حق مردم پلدختر در آن دیده شود.

وی افزود: اگر در جلسه بحران با حضور معاون اول رئیس‌جمهور شرکت نکردم به‌این دلیل بود که آقای جهانگیری اختیار تصمیم‌گیری نداشت و می‌خواست نظرات آقایان را به رئیس‌جمهور منتقل کند، بنده خودم هم می‌توانم به رئیس‌جمهور بگویم، چهار ساعت نشستن در یک جلسه بیهوده که هیچ کمک مالی هم در آن نیست چه فایده‌ای برای پلدختر دارد؟!

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس عنوان کرد: من چندین بار با آقای لاریجانی صحبت و از او درخواست کرده‌ام که حتماً با سرلشکر باقری صحبت و نیروهای نظامی ارتش و سپاه را بسیج بکنید، چون اینجا خیلی وضعیت خراب است.

وی بیان کرد: برخی می‌گویند چرا نماینده بین مردم نبوده؟ نماینده چرا بیل نمی‌زد؟ اولاً من بین مردم بودم و با اولین پرواز بالگرد وارد چم‌مهر و بعد هم وارد معمولان شدم؛ بنده نماینده، سخنگو و فریاد مردم هستم. اگر نماینده پیگیر نباشد و کسی که دسترسی به مقامات عالی کشور ندارد چگونه صدای مردم را به گوش آن‌ها برسانیم؟

کاظمی گفت: دو قول از مسئولین گرفتیم اول اینکه وزیر کشور گفت تا یک سال اجاره‌خانه سیل‌زده‌هایی که خانه اجاره می‌کنند را پرداخت می‌کنیم، اما در رابطه با وضعیت خانه‌ها چون مردم در رابطه با زندگی، خانه و اثاثیه‌شان مضطرب هستند هستند و آن‌ها را از دست داده‌اند دولت این قول را داده که تمام‌قد بیاید و سرپناه مردم را ساماندهی کند.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به گستره بحران در کشور و با توجه به اینکه اعتبار دستگاه دولت محدود است ما در سفر آقای لاریجانی پیگیر بودیم و پیگیر هستیم که از صندوق ذخیره ارزی اذنی از مقام معظم رهبری بگیرند تا وجهی در اختیار دولت برای بازسازی مناطق سیل‌زده قرار بگیرد.

کاظمی اظهار داشت: طرحی خود نمایندگان در دست اقدام داریم که اهم و مهم کنیم بودجه را در کجا می‌توان جا‌به‌جا کرد تا دست دولت باز باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.