محمد اسلامی افزود: این خسارت ها مربوط به تخریب کامل جاده‌ها، از بین رفتن پل‌ها، رانش سطح راه‌ها و بخش‌های مختلف زیرساختی است.

وی در این خصوص که تا چه زمان فرآیند تعمیر، بازسازی و بهسازی زیرساخت های آسیب دیده از سیلاب ادامه دارد، گفت: برخی از این آسیب ها به فوریت برطرف می شود و برخی از طرح ها نیز تا یکسال زمان می برد.

اسلامی گفت: در سیلاب اخیر؛ ۲۴ استان، ۲۳۱ شهرستان، ۲۶۹ شهر و ۵ هزار روستا درگیر حادثه بود و تاکنون کشور با این شدت و گستردگی درگیر حوادث سیلابی نبوده است.

وزیر راه و شهرسازی همچنین اعلام کرده بود: سیل به بیش از ۱۲ هزار کیلومتر از راه های کشور خسارت زده که این میزان راه های خسارت دیده حدود ۶ هزار و ۸۰۰ نقطه از کشور به ویژه شهرهای سیل زده را شامل می شود.

وزیر راه و شهرسازی به نمایندگی از هیات دولت برای بررسی خسارت های سیلاب اخیر، دوشنبه شب وارد شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری شد.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در سفر دو روزه به چهارمحال و بختیاری به شهرستان های سیل زده استان سفر کرد تا خسارت ها را برای ارایه گزارش به هیات دولت اعلام کند.

سیلاب های اخیر بخش های زیربنایی از جمله تعدادی از پل ها و جاده های روستایی و شهری در چهارمحال و بختیاری را تخریب کرد.

در سیلاب اخیر نزدیک به ۶ هزار میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی، اراضی کشاورزی و مسکن روستایی و شهری استان چهارمحال و بختیاری خسارت وارد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.