روزنامه العربی الجدید به نقل از یک منبع امنیتی که نامش را فاش نکرده، با اعلام این خبر تاکید کرد که گرچه تدابیر امنیتی در اطراف پایگاه‌های نظامی آمریکا از جمله مقرهای استقرار بالگردها و تجهیزات نظامی این کشور و نیز پایگاه‌های نظامیان افزایش یافته اما بعید است که خطر خاصی نظامی آمریکایی را تهدید کند.

این منبع عراقی گفته است که هواپیماهای شناسایی آمریکایی نظارت بر مناطقی که نیروهای نظامی آمریکا در آنجا حضور دارند را افزایش داده‌اند که نمی‌توان آن را توجیه کرد جز اینکه این افزایش سطح امنیتی را با اقدام جدید ایالات متحده در قرار دادن نام سپاه پاسداران در لیست گروه‌های تروریستی مرتبط دانست.

این منبع امنیتی همچنین بعید دانست که خطری نیروهای آمریکایی را در عراق تهدید کند چراکه به گفته او چنین اقدامی باعث درگیری میان ایران و آمریکا در خاک عراق خواهد شد.

۲۵ مارس گذشته نیز منابع امنیتی در عراق از افزایش تدابیر امنیتی در اطراف پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق خبر داده بودند و گفته شده بود که این پایگاه‌ها هشدار جدی صادر کرده‌اند که از نزدیک شدن به پایگاه‌های آمریکایی به جد خودداری شود.

پس از آنکه ترامپ روز دوشنبه نام سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی آمریکا گنجاند، شورای عالی امنیت ملی کشورمان نیز در واکنش به این اقدام و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این فرماندهی موسوم به "سنتکام" را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.