میرمحمد غراوی در این جلسه تصریح کرد: با همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۴ هزار پک لوازم خانگی، با همکاری بانک پاسارگاد ۸۰۰ پک لوازم خانگی و با مساعدت بنیاد مستضعفان نیز هزار پک لوازم خانگی بین مردم آسیب دیده از سیلاب توزیع خواهد شد.

وی افزود: ما از استانداری خراسان رضوی می‌خواهیم در ارسال اقلام و کمک‌های مردمی ۴ کالای اساسی را مورد توجه داشته باشند و یقیناً ما این اقلام را با نظارت آنان توزیع خواهیم کرد.

سرپرست استانداری گلستان با اشاره به نیازهای مردم منطقه یادآور شد: با توجه به نیاز روزانه مردم به غذا لازم است دو آشپزخانه در شهرهای گمیشان و آق قلا فعال شوند.

غراوی با بیان نیازهای لجستیک در سیلاب، گفت: اصلی‌ترین مسئله ما در حال حاضر خروج آب از منازل و معابر است و به همین دلیل نیاز جدی به پمپ‌های فشار قوی و دستگاه‌های نظافتی داریم.

سرپرست استانداری گلستان با تاکید بر اهمیت تمرکز در ارسال کمک‌های مردمی و دستگاهی به سیل زدگان استان، اظهار کرد: تلاش کردیم تمامی کمک‌ها از طریق هلال احمر استان دریافت و توزیع شود تا با پرهیز از پراکنده کاری اطمینان داشته باشیم که وسایل مورد نیاز به دست آسیب‌دیدگان می‌رسد.

هم‌چنین در این جلسه استاندار خراسان رضوی که از سوی وزیر کشور به عنوان استان معین گلستان در سیلاب تعیین شده، اظهار کرد: بازدید ما از منطقه نشان می‌دهد که باید هدف اصلی خود را خروج آب از منازل مردم قرار دهیم و بر همین اساس ۲۰ دستگاه پمپ در سایزهای مختلف به گلستان ارسال می‌شود.

رزم حسینی تصریح کرد: ما به عنوان استان معین و پشتیبان در کنار گلستان هستیم و نمایندگانی را در این استان قرار خواهیم داد که خواسته‌های گلستان را به ما منتقل کنند و کمک‌های ارسالی را ساماندهی کنند.

وی افزود: تا کنون کمک‌هایی که به گلستان صورت گرفته شکل معمول امدادرسانی را داشته و حتی در همین شرایط نیز از ۱۱۰۰ تن کمک های غذایی، بهداشتی و سایر اقلام امدادی در قالب ۱۵۱ کامیون ارسال شده از خراسان رضوی به مناطق سیل زده کل کشور، ۸۹۳ تن در قالب ۱۲۳ کامیون به استان گلستان ارسال شده است.

استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از ابتدای وقوع سیل تاکنون ۵۱۵ نفر نیروی عملیاتی از خراسان رضوی به مناطق سیل‌زده گلستان اعزام شده‌اند که از این تعداد اکنون ۲۶۲ نفر در منطقه مستقر هستند و علاوه بر این، تعداد چهار فروند بالگرد و ۱۳۱ دستگاه انواع ماشین آلات به گلستان اعزام شده است.

وی ادامه داد: ۲۰ دستگاه کفی، ۴۰ دستگاه پل توسط ارتش، ۵ بیل بکهو، ۱۰ بیل زنجیری، یک تریلی لوازم التحریر، یک اکیپ از بهزیستی، ۵ اکیپ از دانشگاه علوم پزشکی نیز به استان گلستان اعزام خواهد شد.

رزم حسینی یادآور شد: با همکاری تولیت آستان قدس رضوی روزانه ۵ هزار پرس غذا بین سیل‌زدگان توزیع خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.