به دنبال کاهش تولید های اوپک و همچنین تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، قیمت نفت امروز رشد داشت، اما احتمال کاهش رشد اقتصاد جهانی مانع از رشد بیشتر قیمت‌ها شد.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با ۵ سنت افزایش به ۷۰ دلار و ۶۶ سنت رسید. قیمت نفت خام آمریکا هم امروز با ۱۴ سنت رشد به ۶۴ دلار و ۱۲ سنت رسید.

قیمت هر دو شاخص نفتی روز سه شنبه به بالاترین رقم ها در طی ۵ ماه گذشته رسید اما متعاقبا به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی افت کرد.

 

به طور کلی، بازار نفت تحت تاثیر تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا و همچنین کاهش تولید داوطلبانه اوپک و متحدانش از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

قیمت نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۳۰ و ۴۰ درصد افزایش داشته است.

بانک آی ان جی در یادداشتی نوشت: «بازار جهانی نفت به لطف کاهش تولید اوپک و متحدانش در حال بازگشت به وضعیت توازن است. میزان تولید اوپک نسبت به ماه اکتبر ۱.۹۸ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.»

این بانک اروپایی گفته نه تنها کاهش تولید های داوطلبانه بلکه افت عرضه نفت ایران و وئزوئلا به دلیل تحریم های آمریکا نیز در بالا رفتن قیمت نفت موثر بوده است. بانک ای ان زد نیز امروز در یادداشتی پیش بینی کرد که قیمت نفت برنت در طی هفته های آتی به سمت ۷۹ دلار حرکت کد.

اما در عین حال، میزان تولید نفت در آمریکا از اوایل سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۲ میلیون بشکه افزایش یافته و به رکورد بی سابقه ۱۲.۲ میلیون بشکه رسیده است و این رشد تولید مانع از افزایش بیشتر قیمت ها گشته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.