هیل گزارش داد، "کلر گرادی"، سرپرست معاونت وزارت امنیت داخلی آمریکا در حالی استعفایش را به دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور ارائه کرده که پست‌های عالی‌تر این آژانس پس از یکسری استعفا خالی شده است.

استعفای این زن پس از آن صورت گرفته که کریستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا روز یکشنبه اعلام کرد که از سمتش کناره‌گیری می‌کند. ترامپ همچنین کاندیدای خود را برای اداره مهاجرت و گمرکات کنار گذاشت و کاخ سفید نیز اعلام کرد که راندولف آلس، مدیر سرویس مخفی نیز قرار است این سمت را کنار بگذارد.

نیلسن در پیامی توئیتری با اعلام استعفای گرادی که امروز (چهارشنبه) اجرایی می‌شود، گفت: در دو سال گذشته، کلر گرادی به خوبی در وزارت امنیت داخلی کار کرد، او دارایی با ارزش وزارتخانه بود با صدایی قوی و با ثبات.

وی در یکسری توئیت‌هایش نوشت: دیدگاه مؤثر و رهبری گویای کلر گرادی بر وزارت امنیت داخلی و کارمندان اثرگذار بود و ما را به عنوان یک وزارتخانه قوی‌تر کرد. کلر گرادی یک کارمند قابل قبول در روابط عمومی بود. من بابت تجربه، تعهد و دوستی کلر بسیار سپاسگزارم.

خروج کلر گرادی پس از علنی شدن استعفای کریستن نیلسن انتظار می‌رفت.

استعفاهای مکرر در وزارت امنیت داخلی آمریکا باعث نگرانی کنگره شده و برخی بر این باورند که ترامپ در پیشبرد سیاست‌های خودش هم مانع تراشی می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.