روسیاالیوم گزارش داد، کنفرانس سراسری حزب جنبش "ندای تونس" روز سه‌شنبه در پایتخت این کشور به درخواست الباجی قاید سبسی، رئیس جمهوری این کشور برای لغو تعلیق عضویت یوسف الشاهد در حزب ندای تونس پاسخ مثبت داد.

این کنفرانس که فعالیتش را از روز شنبه آغاز کرده ۲۱۷ عضو کمیته مرکزی حزب را انتخاب کرده است و انتظار می‌رود که دفتر سیاسی این حزب در هفته جاری دبیرکل حزب را انتخاب کند.

از میان اعضای منتخب دفتر سیاسی، حافظ قاید السبسی، مدیر اجرایی حزب تونس، ناجی جلول، وزیر سابق آموزش و پرورش تونس، فراس قفراش، مشاور رئیس جمهوری تونس و سفیان طوبال، رئیس فراکسیون ندای تونس در پارلمان این کشور هستند.

در سپتامبر گذشته، حزب ندای تونس، حزب حاکم در این کشور تصمیم گرفت که عضویت یوسف الشاهد، نخست وزیر را در این حزب به اتهام خروج از خط مشی حزب به حالت تعلیق دربیاورد.

ده‌ها تن از نمایندگان و مسؤولان جدا شده از حزب ندای تونس پیشتر از تاسیس حزب جدید تحت عنوان "زنده‌ باد تونس" خبر دادند و پیش‌بینی می‌شد که رهبری آن را یوسف الشاهد به منظور ورود به انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در اواخر سال جاری میلادی برعهده داشته باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.