برنی سندرز که از اصلی ترین کاندیداهای ریاست جمهوری در حزب دموکرات آمریکا محسوب می‌شود در مصاحبه‌ای به نیویورک تایمز گفت: در آینده خیلی نزدیک و مطمئناً تا قبل از ۱۵ آوریل (۲۶فروردین) ما اظهارنامه مالیاتی خود را منتشر خواهیم کرد. من امیدوار هستم که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز دقیقاً همین کار را انجام دهد.

او در ادامه این اظهاراتش گفت: ما می‌خواهیم فهرست مالیات‌های پرداختی خود در مدت ۱۰ سال گذشته را منتشر کنیم و امیدوار هستیم که دونالد ترامپ هم در همان روز چنین اقدامی را انجام دهد.

سندرز در ادامه این مصاحبه افزود که او یک میلیونر محسوب می‌شود و علت آن درآمدش از راه فروش کتاب است.

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که آخرین کتاب سندرز به نام "ما از این جا به کجا می‌رویم" سال گذشته میلادی منتشر شد.

او در ادامه اظهاراتش به نیویورک تایمز گفت: من کتابی که جزو پرفروشها بوده نوشتم و اگر شما هم کتاب پرفروش بنویسید شما هم می‌توانید میلیونر شوید.

اخیراً سندرز و دیگر کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا تلاش داشتند با اقدام در خصوص انتشار اطلاعات مالی خود، ترامپ را برای منتشر کردن اطلاعات مربوط به مالیات‌های پرداختی‌اش تحت فشار قرار دهند.

سندرز مدتها پیش وعده داده بود که اظهارنامه مالیاتی خود را در ارتباط با کمپین انتخاباتی‌اش منتشر می‌کند و گفته که او و همسرش جین بدون استفاده از یک حسابدار این اظهارنامه‌ را آماده می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.