سیدمحمد بطحایی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره وضعیت بازگشایی مدارس در مناطق سیل‌زده اظهار کرد: ما در آموزش و پرورش تابع شرایط محلی هستیم. برخی مناطق سیل‌زده مملو از آب است و بنابراین مردم نتوانستند به مناطق خود بازگردند لذا راه‌اندازی مدارس در این مناطق امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: آمادگی داشتیم در برخی مناطق مدارس را بازگشایی کنیم. به عنوان مثال در منطقه گمیشان می‌خواستیم ۱۷ فروردین ماه مدارس را راه‌اندازی کنیم و وسایل را هم فرستادیم اما شورای تامین استان صلاح ندانست که بازگشایی شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: در استان لرستان در پلدختر و معمولان امکانات را فراهم کردیم و کانکس‌ها فرستاده شده و حدود ۱۰۰ کانکس مستقر و شرایط فراهم خواهد شد اما تا موقعی که جمعیت نیامده باشد یا خانواده‌ها مشغول پاکسازی گل و لای از خانه‌های خود هستند، مدارس بازگشایی نمی‌شود.

بطحایی با اشاره به زمان و نحوه برگزاری آزمون‌های پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان نیز اظهار کرد: ما در دوره متوسطه در پایه دوازدهم چاره‌ای جز این نداریم که امتحانات نهایی را در زمان مقرر برگزار کنیم اما برای بقیه مقاطع بخش‌هایی از کتب درسی حذف می‌شود و تا جایی که درس‌ خوانده‌اند، به عنوان سال تحصیلی در نظر گرفته می‌شود و امتحان گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ما سه نوع خدمت را برای انجام در مناطق سیل زده در نظر گرفتیم اظهار کرد: ما به همکارانی که دچار سیل شده‌اند محلی را برای اسکان ارائه می‌دهیم و از زمانی که شرایط مقداری باثبات‌تر شود مراکز اقامتی مخصوصی را برای همکارانمان و آن کسانی که خانه‌هایشان در معرض سیل قرار گرفته بود و از کارکنان آموزش و پرورش بودند، در نظر می‌گیریم تا در بازه زمانی که خانه‌هایشان بازسازی می‌شود در آنجا اقامت داشته باشند.

  بطحایی اظهار کرد: در مورد بازسازی و تخریب مدارسی که دیگر کارآیی ندارند، در آمارهایی که به من رسیده است این میزان به ۱۱۵ عدد می‌رسد و در استانهایی مانند لرستان، گلستان و سایر استان‌های سیل زده باید در این شرایط از کانکس‌ها برای برگزاری موقت کلاس‌های درس استفاده شود. همچنین ما تجهیزات کلاسی برای مدارس و لوازم التحریر را نیز برای دانش‌آموزان درنظر گرفته ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.