یوشیدا سوگا، سخنگوی دولت ژاپن اعلام کرد که به دلیل آنکه پیونگ یانگ اقدامی مشخص در راستای برچیدن برنامه های تولید موشکی و هسته‌ای اتخاذ نکرده، ژاپن تحریم‌های خود علیه کره شمالی را به مدت دو سال تمدید می‌کند.

سوگا در کنفرانس خبری خود در توکیو گفت: ما درکنار همکاری با جامعه بین الملل، تمام تلاش خود را برای حل موضوعات موشکی و هسته‌ای و از همه مهمتر موضوع آدمربایی انجام می‌دهیم.

تحریم های ژاپن شامل ممانعت از ورود کشتی‌های کره شمالی به بنادر ژاپن و ممنوعیت واردات و صادرات به این کشور است. این تحریم ها تا ۱۳ آوریل قابل اجرا هستند.

ژاپن با وجود تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل، خود نیز پس از آزمایش موشک بالستیک در سال ۲۰۰۶ توسط کره شمالی اقدام به تحریم این کشور گرفت. توکیو به تدریج و پس از انجام آزمایشات هسته‌ای توسط کره شمالی بر تحریم‌های خود علیه این کشور افزود.

از سوی دیگر ژاپن ۱۱ سال است که با ارائه قطعنامه‌ای به شورای حقوق بشر سازمان ملل به انتقاد از کره شمالی درخصوص ربودن شهروندان ژاپنی کرده است. البته سال گذشته توکیو در تلاش برای افزایش امکان مذاکره بین دولت آبه و کره شمالی از ارائه چنین قطعنامه‌ای امتناع کرد.

سوگا در کنفرانس خبری خود گفت: در مورد کره شمالی، ما به موثرترین راه  حکم خواهیم داد درحالیکه تحرکات مختلف (پیونگ یانگ) را نیز زیر نظر داریم.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.