تارو کونو، وزیر امورخارجه ژاپن پس از آنکه نام سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد، گفت که توکیو قصد ندارد از این اقدام آمریکا تبعیت کند.

وی در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ژاپن خط مشی آمریکا را در این زمینه دنبال نخواهد کرد اما توقف برنامه موشکی ایران چیزی است که برای ثبات منطقه ضروری به شمار می‌آید.

وزیر امورخارجه ژاپن افزود: ما روابط نزدیکی با ایران داریم. ژاپن هر آنچه لازم باشد را به این کشور خواهد گفت و به همکاری برای حل مشکلات از طریق گفت‌وگو و مذاکره ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا، کاخ سفید روز دوشنبه ۱۹ فروردین ماه در اقدامی خصمانه نام سپاه پاسداران را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داد که با پاسخ قاطعانه کشورمان و مخالفت بسیاری در جهان مواجه شده است.

شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به این اقدام آمریکا و با اشاره به سابقه طولانی فرماندهی مرکزی نیروهای آمریکایی در غرب آسیا در حمایت از گروه‌های تروریستی، این فرماندهی موسوم به سنتکام را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

وندی شرمن، معاون سابق وزیر امورخارجه آمریکا و بن رودز معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در دوران ریاست جمهوری آمریکا ازجمله افرادی بودند که به شدت از این اقدام دولت ترامپ انتقاد و تاکید کردند که این کار تنها موجب افزایش تنش میان دو کشور و به خطر افتادن نیروهای آمریکایی در منطقه خاورمیانه می‌شود.

چندین سناتور و عضو مجلس نمایندگان آمریکا نیز با انتشار پیام‌هایی با تصمیم رئیس جمهور کشورشان علیه سپاه مخالفت کردند.

همچنین سخنگوی وزارت امورخارجه انگلیس درخواست آمریکا برای تبعیت از این کشور را رد کرده و گفته است که تصمیم واشنگتن برای تروریستی اعلام کردن نام سپاه به خود آن کشور مربوط است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.