در این ملاقات ضمن مرور مسائل جاری مهم در روابط دو کشور، راه‌های توسعه و تقویت هر چه بیشتر روابط بررسی و بر گسترش روابط در حوزه‌های جدید سیاسی و اقتصادی تاکید شد.

در این دیدار، هیأت ایرانی آمادگی کشورمان را برای کمک به ونزوئلا جهت عبور از وضعیت سیاسی موجود و مقابله با دخالت‌های غیر قانونی خارجی در آن کشور اعلام و طرفین رفتارهای خصمانه و غیر قانونی آمریکا از جمله دخالت در امور داخلی سایر کشورها را تقبیح و آن را محکوم به شکست دانستند. وزیر امور خارجه ونزوئلا از حمایت‌های کشورمان از مردم و دولت ونزوئلا قدردانی کرد.

وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این سفر با بسیاری از کشورهای مستقل جهان رایزنی کرده و در تلاش است تا هماهنگی و گسترش همکاری‌های کشورهای دوست و همفکر در رابطه با حمایت از ونزوئلا را افزایش دهد.

دستیار وزیر امور خارجه کشورمان در سفر به ونزوئلا علاوه بر وزیر امور خارجه این کشور، با معاون رئیس جمهور و وزیر برنامه ریزی و وزیر راه و ترابری ونزوئلا نیز دیدار کرده است.

در این سفر، هیأتی متشکل از کارشناسان و متخصصان مختلف از جمله در زمینه دفاعی دستیار وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.