حشمت الله فلاحت‌پیشه در مورد آخرین وضعیت لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: طبقآیین نامه داخلی مجمع سه ماه فرصت دارند تا در مورد طرح و لوایح ارجاعی نظر دهند، این سه ماه قابل تمدید است. در مورد لایحه پالرمو هم به پیشنهاد دولت و مجلس مهلت بررسی در مجمع تمدید شد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در سال جدید منتظریم تا مجمع جلسه برگزار کند، در شرایط کنونی این بررسی‌ها به طور کارشناسی و دقیق در حال انجام است، همه اعضای مجمع هم مصمم به بررسی دقیق و تخصصی شدند بنابراین باید منتظر برگزاری جلسه و تعیین تکلیف نهایی این لوایح باشیم.

وی افزود: دامن زدن به فضاهای منفی علیه این لوایح و برخورد سیاسی با موضوع در شرایط کنونی به مصلحت کشور نیست، جمهوری اسلامی از دیرباز در صف مقدم مبارزه با تروریسم بوده بنابراین باید اجازه دهیم تا در فضای آرام و تخصصی در مورد این لوایح تصمیم‌گیری شود.

فضای منفی داخلی نسبت به پالرمو وCFT  ناشی از اقدامات آمریکا است

فلاحت‌پیشه یادآور شد: در زمانی که موضوع برجام مطرح و فضای مساعد بین الملل شکل گرفت، موضوع FATF و قانون پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم مطرح شد اما در سال گذشته که آمریکا از برجام خارج شد و اروپایی‌ها کانال مالی INSTEX را بر خلاف  وعده های داده شده راه اندازی کردند، شرایط و فضای مخالفت با این لوایح افزایش یافت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: این لوایح باید در چارچوب کاملا تخصصی مورد نظر و توجه قرار گیرد و از پرداختن به حواشی نیز جلوگیری شود. امیدواریم مجمع تشخیص هر چه سریعتر این جلسه را برگزار و تکلیف لوایح را در فضای تخصصی مشخص کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.