محمدرضا منصوری با اشاره به ضرورت توجه مسئولان اجرایی به کنترل قیمت مواد غذایی در آستانه فرارسیدن ماه رمضان، گفت: در بحران و جنگ اقتصادی دولت باید مستقیما وارد عمل شده و کالاهای اساسی موردنیاز کشور را به صورت کلی خریداری کرده و با استفاده از مکانیزم کالابرگ الکترونیکی محصولات را توزیع کند.

 

اگرچه استفاده از واژه "کوپن" ذهنیت نامناسبی به ذهن متبادر می کند و یادآور صف‌های طولانی مدت است اما در حال حاضر برای توزیع عادلانه کالاهای اساسی باید از  مکانیزم کوپنی (استفاده از کالابرگ الکترونیکی) استفاده کرد

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه استفاده از واژه "کوپن" ذهنیت نامناسبی به ذهن متبادر می کند و یادآور صف‌های طولانی مدت است اما در حال حاضر برای توزیع عادلانه کالاهای اساسی باید از  مکانیزم کوپنی (استفاده از کالابرگ الکترونیکی) استفاده کرد.

تنها ۵ درصد کالاهای دولتی به دست مصرف کننده واقعی می‌رسد

وی با بیان اینکه در حال حاضر سوداگران با استفاده از رانت به راحتی کالاهایی که با ارز دولتی 4 هزار و 200 تومانی تهیه شده را خریداری کرده و با ارز آزاد به فروش می‌رسانند، اظهار کرد: سیستم توزیع و قیمت گذاری در کشور سلیقه‌ای است به همین دلیل تنها ۵ درصد کالاهای دولتی به دست مصرف کننده واقعی می رسد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در توزیع کالاهای اساسی، خاطرنشان کرد: در صورتی که دولت کالاهای خریداری شده با ارز دولتی را در اختیار بخش خصوصی قرار دهد این بخش با استفاده از مکانیزم کالابرگ الکترونیکی کالاها را در تمامی نقط کشور عادلانه توزیع می‌شود.

توجه به زنجیره تولید کالای اساسی؛ کاهش قیمت مواد غذایی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی  تصریح کرد: دولت باید در یک ماه باقی مانده تا ماه رمضان با برنامه ریزی دقیق کالاهای موردنیاز سفره مردم را تامین کند در حال حاضر از واردات سویا جلوگیری شده است این اقدام باعث کاهش تولید مرغ و در نتیجه گرانی این محصول می‌شود.

مردم نباید تاوان بی‌تدبیری مسئولان را پس دهند

منصوری با بیان اینکه مردم نباید تاوان بی‌تدبیری مسئولان را پس می دهند، تاکید کرد: کاهش قیمت مواد غذایی در گرو تامین مواد اولیه و توجه به زنجیره تولید است.

وی ادامه داد: کمیسیون صنایع توان اجرایی ندارد و فقط می تواند با هشدار و توصیه به مسئولان اجرایی آنها را به سمت اتخاذ سیاست‌های مناسب سوق دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خطاب به مسئولان اجرایی، گفت: باید با اخذ تدابیر ویژه از تکرار تراژدی افزایش قیمت کالاهای اساسی در ماه رمضان جلوگیری کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.