سید موسی خادمی در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده پلدختر در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: اکنون جاده جایگزین در مسیر شهرستان به مرکز استان برقرار است.

وی گفت: ارتباط تلفنی و همچنین اینترنت در این منطقه برقرار است، برق، آب و گاز پلدختر وصل شده و بخشی از شهر که سیل در آن رخ نداده حق استفاده از امکانات را ندارند چون سیلزده نیستند.

وی افزود: در بحث آذوقه مشکل وجود ندارد، برای برخی از منازل که آسیب دیده اند شناسنامه امدادی صادر شده و به منازل چادر اسکان، پتو و وسایل گرمایشی داده شده است.

اجاره بهای منازل پرداخت میشود

استاندار لرستان اضافه کرد: اجاره بها منزل برای برخی از منازل که ار بین رفته اند تا هر زمانی بازسازی شوند پرداخت خواهد شد.

خادمی بیان کرد: پاکسازی منازل و معابر نیز بخشی توسط نیروهای بسیج مردمی، سپاه و شهرداری تهران انجام می شود و تا پایان هفته نیز به اتمام می رسد.

وی با اشاره به اینکه برخی از منازل که لوازم خانگی را از دست داده اند گفت: در این خصوص مصوبه ای وجود ندارد اما وام معشیتی تصویب شده که در این خصوص کمک می شود.

استاندار لرستان با تاکید بر اینکه در کنار سیلزدگان خواهیم بود و به آنها تا پایان کار کمک خواهیم کرد افزود: اولویت ما سیلزدگان هستند و آنهایی که زندگی خود را از دست داده اند.

بر اثر سیل روز دوشنبه ۱۲ فروردین ماه جاری رودخانه شهر و روستاهای مختلف لرستان طغیان و سد مروک درود نیز سرریز کرد. هم اکنون امدادرسانی هوایی و زمینی توسط استان و سراسر کشور در مناطق سیل زده در حال انجام است.

برآورد اولیه خسارت سیل اخیر در لرستان ۱۵ هزار میلیارد ریال است و تا کنون ۱۵ نفر در این سیل جان خود را از دست داده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.